توئیتر ادعاهای ترامپ را بررسی می‌کند؟

زمانی که صحبت از فعالیت سیاستمداران در فضای مجازی مخصوصا توئیتر می‌شود، یکی از نام‌هایی که در ذهن ما نقش می‌بندد، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا است. او از سال ۲۰۱۶، فعالیت خود را به عنوان یک سیاستمدار در توئیتر آغاز کرد و در بسیاری از موقعیت‌ها از این پلتفرم برای رسیدن به اهدافش استفاده کرد.

در حالی که شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر در سال ۲۰۱۶ به پلتفرمی برای خیزش ترامپ تبدیل شدند، در انتخابات ۲۰۲۰ دردسرهای زیادی برای او به ارمغان آوردند. بسیاری از پست‌های او با راستی‌آزمایی روبه‌رو شد که مردم را به رسانه‌هایی راهنمایی می‌کرد که طی ۴ سال ریاست‌جمهوری ترامپ، لحظه‌ای دست از راستی‌آزمایی ادعاهایش دست برنداشتند.

حتی زمانی که ترامپ به نتیجه شمارش آرا معترض بود، به محض این‌که در این شبکه‌های اجتماعی حرف از تقلب یا دستکاری آرا می‌زند، پست‌هایش برچسب می‌خورند.

این ماجرای راستی‌آزمایی، گاهی شکل بحث‌برانگیزی هم به خود می‌گیرد که نزدیک‌ترین نمونه آن قطع سخنرانی ترامپ در برخی شبکه‌های خبری بود. اگر چه آن‌ها مدعی شدند که با قطع برنامه در استودیوهایشان دنبال به چالش‌کشیدن و راستی‌آزمایی ادعاهای ترامپ بودند، اما خودشان متهم به سانسور و مقابله با آزادی بیان شدند.

در واقع می‌توان گفت همان پلتفرمی که روزگاری ترامپ برای رسیدن به اهدافش از آن استفاده می‌کرد، حالا تبدیل به جایگاهی شده است که عملکرد و میزان صداقت او را به چالش می‌کشد؛ دوستی که به صف دشمنان او پیوسته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.