پمپئو: انتقال قدرت انجام می گیرد اما به دولت بعدی ترامپ!

وزیر امور خارجه آمریکا به اظهارنظر درباره انتقال قدرت به جو بایدن نامزد حزب دموکرات انتخابات آمریکا پرداخت.

«مایک پمپئو» در نشست خبری وزارت خارجه آمریکا گفت: جهان باید اطمینان داشته باشد که انتقال قدرت پس از انتخابات در ایالات متحده روان خواهد بود.

وی افزود: ما می خواهیم همه آرا را بشماریم، دنیا در حال تماشای چیزهایی است که اتفاق می‌افتد. وقتی رئیس جمهوری (ترامپ) در تاریخ ۲۰ ژانویه بر مسند قدرت می نشیند، وزارت خارجه یک دقیقه پس از آن هم موفق خواهد بود.

پمپئو گفت: جهان باید اطمینان داشته باشد انتقال قدرتی که لازم است تا کارآمدی وزارت خارجه را تضمین کند، با موفقیت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: من وزیر خارجه هستم و با من از تمام دنیا تماس گرفته می‌شود. آنها می‌دانند که روند قانونی ما زمان‌بر است. اعلام نتیجه انتخابات در سال ۲۰۰۰ بیش از ۳۷ روز به طول انجامید. آن موقع، انتقال قدرت با موفقیت انجام شد. من مطمئن هستم که ما تمام آرای قانونی را خواهیم شمرد و باید همین کار را انجام دهیم.

این در حالی است که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۰ نیز امروز سه‌شنبه در واکنش به اخبار رسانه های این کشور مبنی بر پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ در پیامی توئیتری نوشت: (در زمینه بررسی صحت آرای انتخاباتی) به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم. نتیجه این بررسی ها تا هفته آینده پدیدار خواهد شد.

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۰ در جدیدترین پیام خود در این خصوص باز هم وعده داد: ما پیروز خواهیم شد. عظمت را دوباره به آمریکا باز می گردانیم!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.