درخواست از بایدن برای برگزاری نشست زودهنگام گروه ۲۰

لری سامرز، وزیر اسبق خزانه‌داری که هم اکنون استاد دانشگاه هاروارد است، مارک سوبل، مقام ارشد اسبق خزانه داری آمریکا و متیو گودمن، مقام سابق کاخ سفید در دولت باراک اوباما از جو بایدن خواستند دست به اتخاذ اقدامات زودهنگام و قاطع برای یک شروع مجدد در اقتصاد جهانی از طریق فراخواندن سریع رهبران جهان به گردهمایی بزند.

سوبل که اکنون رئیس بخش آمریکا در مجمع نهادهای مالی و پولی رسمی است به همراه گودمن که مشاور ارشد در مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی است در بیانیه خود گفتند، گروه ۲۰ در سالهای اخیر "عمدتا مفقود بوده است" اما ابعاد جهانی همه گیری و تبعات اقتصادی آن نیازمند یک پاسخ هماهنگ تر است.

سامرز که در طول دولت کلینتون وزارت خزانه‌داری را رهبری می‌کرد نیز در بیانیه جداگانه‌ای تصریح داشت: بایدن باید رهبران گروه ۲۰ را برای نشستی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ در واشنگتن فرابخواند تا تعهد مجدد آمریکا به همکاری اقتصادی را نشان داده و یک ضرب‌الاجل اجباری برای اتخاذ اقدامات ضروری برای مبارزه با بحران کووید ۱۹ مطرح کند.

اکثر رهبران گروه ۲۰ به بایدن از بابت پیروزی در انتخابات آمریکا تبریک گفته‌اند، هر چند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از پذیرش شکست در انتخابات سرباز زده و در حال مطرح کردن چالشهای حقوقی در قبال نتایج انتخابات در چند ایالتی که در آنها آرایش کمتر از بایدن بوده، است.

سوبل و گودمن تاکید کردند، بایدن باید با ایتالیا که در ماه دسامبر ریاست گروه ۲۰ را با تحویل گرفتن از عربستان عهده دار می‌شود با هدف برگزاری نشست زودهنگام گروه ۲۰ در اوایل ۲۰۲۱ در شهر رم همکاری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.