مدیر رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در وزارت دادگستری آمریکا استعفا کرد

به نقل از دویچه وله، ریچارد پیلگر، دادستان ارشد و مسئول رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در وزارت دادگستری آمریکا است. این مقام ارشد وزارت دادگستری در واکنش به درخواست ویلیام بار، رئیس این وزارتخانه، در مورد پیگیری حقوقی شکایات مربوط به انتخابات از کار خود کناره‌گیری کرده است.

ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا از دادستانی ایالت‌ها درخواست کرده بود که شکایات مربوط به تخلفات انتخاباتی را مورد رسیدگی قرار دهند.

ادعای تقلب در انتخابات ظرف روزهای گذشته بارها از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رودی جولیانی، وکیل و مشاور او و همچنین شماری از نزدیکان ترامپ مطرح شده است. این در حالی است که تا کنون هیچ سند و مدرکی دال بر صحت این ادعا به مقامات قضایی ارائه نشده است.

ریچارد پیلگر، دادستان ارشد وزارت دادگستری اعلام کرده است که طرح شکایات تنها زمانی قابل پذیرش است که نتایج انتخابات رسما اعلام شده باشد.

باید یادآور شد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز رسما اعلام نشده است. احتمال می‌رود، اعلام رسمی نتایج انتخابات با توجه به بازشماری آرا در ایالت جورجیا و شمارش آرای باقی مانده در چند ایالت دیگر، چند روز و حتی چند هفته به طول بیانجامد.

به‌رغم عدم اعلام رسمی نتایج انتخابات، ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا خواستار رسیدگی به شکایات مربوط به "تخلفات انتخاباتی" شده است.

ریچارد پیلگر در واکنش به درخواست وزیر دادگستری، ادامه کار خود را در این وزارتخانه ناممکن دانسته است. او با ارسال نامه‌ای برای همکاران خود در این وزارتخانه اعلام کرده است که چنین اقدامی مغایر با سیاست عدم مداخله در انتخابات آمریکا است.

مدیر بررسی تخلفات انتخاباتی آمریکا در عین حال در نامه خود، چنین اقدامی را ظرف ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه دانسته است. ریچارد پیلگر نامه اعتراضی خود را ضمیمه استعفانامه کرده و برای همکارانش در وزارت دادگستری ارسال کرده است.

پیلگر در ادامه افزوده است که نمی‌تواند لزوم رسیدگی به چنین شکایاتی را آن هم در ایالت‌هایی که جو بایدن ده‌ها هزار رای از ترامپ جلوتر است، متوجه بشود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.