حسین نورشاهی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

حسین نورشاهی از گویندگان پیشکسوت رادیو بود که شناخته شده‌ترین فعالیتش اجرای ویژه برنامه «سحر» رادیو ایران بود. او از سال ۵۸ ارتباطش با رادیو را به صورت رسمی آغاز کرد و از نویسندگی تا سردبیری و گویندگی در رادیو را بر عهده داشت.

حمید بیرانوند تهیه‌کننده‌ای است که از سال ۱۳۶۵ تا اوایل دهه هشتاد یعنی بیش از ۱۵ سال با مرحوم نورشاهی همکاری مستمر داشته است.

بیرانوند درباره این همکاری گفت: من تهیه‌کننده ویژه برنامه «سحر» در رادیو بودم و مرحوم حسین نورشاهی گوینده این برنامه بودند. حدودا ۱۵ سال در این برنامه با هم همکاری مستمر داشتیم و من در خدمت ایشان بودم. من، مرحوم نورشاهی و آقای سلمان طاهری و مرحوم صبحدل تیمی بودیم که این برنامه را داشتیم.

او درباره ویژگی‌های شخصیتی و حرفه ای مرحوم نورشاهی عنوان کرد: همه با تخصص و توانایی ایشان چه در رادیو و چه بیرون از رادیو آشنا بودند. سحرهای ماه رمضان آن سال‌ها با صدای روح‌نواز و دل‌انگیز ایشان شروع می‌شد. آن موقع ها فقط رادیو بود که برای سحر ویژه برنامه داشت و حتی تلویزیون هم فقط لحظات اذان را داشت و برنامه‌ی ویژه‌ای مثل «سحر» نداشت و بعدها آغاز شد.

بیرانوند افزود: نورشاهی علاوه بر اینکه در زمینه اجرا تخصص بالایی داشت از نظر اخلاقی هم شخصی بود که به راحتی می‌توانست با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و آن لحظات عرفانی و ملکوتی را به مخاطب القا کند. اجرای برنامه «سحر» مانند یک کلاس درس برای افراد مبتدی بود که وارد حرفه گویندگی می‌شدند؛ زیرا این برنامه قوی اجرا می‌شد و در سراسر کشور همین یک ویژه برنامه برای سحر بود که اجرا می‌شد.

این تهیه‌کننده با یادآوری اینکه مرحوم نورشاهی علاوه بر اجرای برنامه‌های معارفی در زمینه‌های اجتماعی هم تخصص داشت، افزود: توانایی علمی ایشان به حدی بود که در برنامه‌های اجتماعی هم مهارت داشت. برنامه «همراه با مردم همگام با مسوولان» رادیو ایران را سال ها اجرا کرده بود و مسوولان رده بالا هر هفته پنجشنبه ها مهمان برنامه بودند. نورشاهی در این زمینه بسیار توانمند بود.

به گفته این تهیه کننده حسین نورشاهی در زمان جنگ تحمیلی برنامه‌های مربوط به رادیو جبهه را هم اجرا کرده است.

بیرانوند در پایان گفت: نورشاهی یک گوینده توانمند رادیو بود که در تمام زمینه‌ها تبحر و توانایی داشت. باور فقدان این گوینده خیلی سخت است. مرحوم نورشاهی می‌توانست سال‌ها برای رسانه الگو و مدرس در زمینه اجرا و گویندگی باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.