امارات: مذاکره با آمریکا برای خرید اف-۳۵ بعد از عادی سازی روابط با اسرائیل آغاز شد

به گزارش یوسف العتیبه،‌ سفیر امارات در واشنگتن به شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: ابوظبی تمایل به در اختیار گرفتن اف-۳۵‌ها را از شش سال پیش داشت و از آن زمان تاکنون مذاکرات را شروع کرد و هیچ پیشرفتی در موضوع حاصل نشد و ما احساس کردیم توافقنامه ابراهیم این باب را باز کرده و فرصت دستیابی به آن را فراهم می‌کند.

العتیبه تاکید کرد، نمی‌داند آیا امارات پیش از توافقنامه عادی سازی روابط موسوم به "ابراهیم" در جریان موضع اسرائیل در خصوص صادرات سلاح‌های آمریکایی به ابوظبی بوده یا نه؟

او اضافه کرد، ابوظبی به این نتیجه رسید که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به این مساله کمک خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: آنچه دولت آمریکا با اسرائیلی‌ها انجام می‌دهد به خودشان مربوط است اما من احساس کردم ما به خوبی درک می‌کنیم اکثریت این قرارداد از طریق کنگره به مرحله اجرایی می‌رسد تا دولت آمریکا، مشروط به این‌که مساله ارتباطی به برتری نظامی اسرائیل نداشته باشد.

سفیر امارات تاکید کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل بعد از مذاکره با مسؤولان آمریکایی درباره حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه با صادرات اف-۳۵ به امارات موافقت کردند.

پیشتر دولت ترامپ کنگره را در جریان فروش ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ به امارات در قالب قراردادی گسترده‌تر به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد دلار قرار داده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.