پیامدهای ترسناک ویروس کرونا برای قلب

کروناویروس پیامدهای ترسناکی روی قلب دارد. رکسانا مصلحی،  پروفسور همه‌گیرشناس ژنتیکی در دانشگاه ایالتی نیویورک (SUNY) و محقق موسسه ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا NIH گفت: تاثیر ویروس روی قلب چیز جدیدی است که به تازگی متوجه آن شدند. این ویروس نه تنها می‌تواند نارسایی قلبی یا سکته قلبی هنگام ابتلا به کووید به وجود بیاورد، بلکه التهاب و تورم در قلب در افرادی که درمان شده و یا حتی اشخاصی که علائم کووید ندارند هم دیده شده است و این می‌تواند در آینده برای آن‌ها مشکل‌ساز باشد.

او افزود: به غیر از بیماری‌های قلبی، بیماری‌های وابسته به سیستم مغز و اعصاب هم جزو عوارض احتمالی طولانی مدت کووید-۱۹ قرار دارند. در حال حاضر، اختلال حس بویایی، سر درد مزمن، سرگیجه و یک نوع "مه مغزی" که می‌تواند تا ماه‌ها بعد از ابتلا ادامه داشته باشد جزو رایج ترین علایم طولانی مدت این بیماری هستند. از آنجایی که خستگی مزمن و مه مغزی جزو علایم اصلی بعضی از بیماری‌های خودایمنی هم هستند، این امکان وجود دارد که  بیماری‌های خودایمنی جزو پیامدهای طولانی‌ مدت کووید-۱۹ باشند.

مصلحی توضیح داد: به غیر از بیماری‌های قلبی، بیماری‌های وابسته به سیستم مغز و اعصاب هم جزو عوارض احتمالی طولانی مدت کووید-۱۹ قرار دارند. در حال حاضر، اختلال حس بویایی، سر درد مزمن، سرگیجه و یک نوع "مه مغزی" که می‌تواند تا ماه‌ها بعد از ابتلا ادامه داشته باشد جزو رایج ترین علایم طولانی مدت این بیماری هستند. از آنجایی که خستگی مزمن و مه مغزی جزو علایم اصلی بعضی از بیماری‌های خودایمنی هم هستند، این امکان وجود دارد که  بیماری‌های خودایمنی جزو پیامدهای طولانی‌ مدت کووید-۱۹ باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.