ضرب الاجل استعفا برای نخست وزیر ارمنستان

به گزارش ریانووستی، شرکت کنندگان در اعتراضات در ایروان پایتخت ارمنستان به پاشینیان مهلت دادند تا ساعت ۲۴ امروز (چهارشنبه) از مقام خود کناره گیری کند.

معترضان امروز در مقابل ساختمان پارلمان ارمنستان و در میدان آزادی ایروان اجتماع کرده و شعار "پاشینیان خائن است" سر می دادند.

 مانول یغیازاریان فرمانده گروه داوطلبان مسلح ارمنی به نام «آرابو» از نمایندگان مجلس ارمنستان خواست تا در پارلمان حضور یافته و توافقنامه امضا شده برای صلح در قره باغ را که پاشینیان از طرف ارمنستان آن را با جمهوری آذربایجان امضا کرده است، رد کنند.

حزب «ارمنستان شکوفا» هم که از احزاب مخالف دولت ارمنستان است به جمع آوری امضا برای برگزاری نشست فوق العاده پارلمان برای خروج ارمنستان از توافقنامه صلح قره باغ می پردازد.

 در همین حال به گزارش خبرگزاری آرمن پرس، پلیس ارمنستان اعلام کرد که تا ساعت ۱۳:۳۰ روز چهارشنبه (به وقت محلی) ۷۹ معترض به توافق اخیر ارمنستان با جمهوری آذربایجان در مورد مناقشه قره باغ دستگیر شدند.

مخالفان دولت ارمنستان دو روز پیش هم وارد ساختمان دولت و پارلمان شده و چند ساعت به تخریب و غارت اموال پرداخته و رئیس پارلمان ارمنستان را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند.  

 این اعتراضات درحالی برگزار شد که «نیکول پاشینیان» دیروز گفت که ایروان تصمیم بموقع برای توقف جنگ در قره باغ گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بامداد سه شنبه در بیانیه‌ای گفت: براساس توافقنامه امضا شده بین سه طرف، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در مواضع خود متوقف و نیروی حافظ صلح فدراسیون روسیه در امتداد خط تماس در قره باغ و جمهوری ارمنستان مستقر می‌شود.

همچنین آوارگان و پناهندگان به خاک قره باغ و مناطق مجاور تحت کنترل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بر می‌گردند و تبادل اسرای جنگی، سایر افراد بازداشت شده و اجساد کشته شدگان انجام می‌شود.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۶ مهرماه گذشته آغاز شده است و به رغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان دو طرف حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه بود که همچنان با شدت ادامه داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.