وضع محدودیت‌های جدید کرونایی در نیویورک

به گزارش رویترز، اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک چهارشنبه در حالی محدودیت های جدیدی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع کرده است که نرخ ابتلا به این ویروس و بستری شدن در بیمارستان در این ایالت به طور چشمگیری افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، فرماندار نیویورک به رستوران ها کافه ها و سالن های ورزشی دستور داده است تا ارائه خدمات خود را در ساعت 10 شب تعطیل کنند و تعداد افرادی که می توانند در تجمعات شرکت کنند را به 10 نفر کاهش داده است.

فرماندار نیویورک در جمع خبرنگاران گفت: ما شاهد افزایش چشمگیر شیوع ویروس کرونا در سطح ملی و جهانی هستیم. بررسی ها نشان می دهد تجمعات گروهی در رستوران ها و کافه ها در اواخر شب تاثیر مهمی در شیوع گسترده ویروس داشته است.

تدابیر محدودکننده جدید از روز جمعه اجرا خواهد شد، یعنی یک روز پس از آنکه کالیفرنیا و برخی ایالت های دیگر در غرب آمریکا نیز تدابیر محدودکننده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را تشدید کرده‌اند.

بیل دوبلاسیو شهردار نیویورک نیز گفت: این آخرین شانس ما برای متوقف کردن موج دوم است.

روز سه شنبه بیش از 1450 مورد فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا گزارش شده است این بالاترین نرخ مرگ و میر در آمریکا از اواسط اوت به شمار می رود.

آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز حاکی است، همه ایالت های آمریکا با آغاز موج سوم شیوع ویروس کرونا با افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری روبرو شده‌اند و بسیاری از ایالت ها نیز شاهد رشد فزاینده تعداد بستری شدگان در بیمارستان ها هستند.

آمریکا روز سه شنبه بیش از 136 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است که این یک رکورد جدید در تعداد مبتلایان به این ویروس در یک روز به شمار می رود.

حدود 62 هزار نفر نیز در سراسر آمریکا به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند. این بدان معناست که تعداد فوتی های ناشی از ویروس کرونا در آمریکا نیز احتمالا طی روزها و هفته های آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

کارشناسان بهداشت و سلامت آمریکا از ماه ها قبل نسبت به رشد فزاینده تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از ویروس کرونا در فصل های پاییز و زمستان هشدار داده بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.