زنگنه: بازار نفت را نباید سیاسی کرد

بیژن زنگنه با اشاره به سخنرانی خود در بیست‌ودومین نشست سالانه وزیران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) گفت: در سخنرانی خودم به نقش مخرب آمریکا در تمام مقررات جهانی در چهار سال اخیر اشاره کردم؛ از رفتارش در مورد کنوانسیون‌های آب و هوایی گرفته تا جنگ تجاری با چین و از همه مهمتر خروج از برجام و اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی بر ایران.

وی با اشاره به اقدام آمریکا در محدود کردن دسترسی ایران به درآمدهایش گفت: این اقدام آمریکایی‌ها باعث شده تا ما در شرایط کرونایی نتوانیم به درآمد‌های خودمان دسترسی داشته باشیم و نتوانیم آن را در راستای بهبود شرایط زندگی مردم به ویژه مسائل بهداشتی و پزشکی آن‌ها هزینه کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: با این حال و به رغم تمامی فشار‌ها ما توانسته ایم صنعت گازمان را توسعه دهیم و به رکورد استخراج هزار میلیون متر مکعب گاز در روز دست یافتیم و همچنین امروز 95 درصد مردم ما از نعمت گاز برخوردارند.

وزیر نفت در پایان تاکید کرد: در یک جهان صلح‌آمیز و برای یک صلح پایدار باید همکاری بین‌المللی افزایش یابد و قلدرمآبی را کنار بگذاریم و از سیاسی کردن بازار‌ها به‌ویژه بازار انرژی خودداری کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.