آغاز عملیات نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ

به گزارش  «تاس»،   سرگرد "ایگور کوناشینکوف" سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که واحدهای پیشرو نیروهای حافظ صلح روسی مستقر در منطقه قره باغ انجام وظایف خویش را آغاز کرده‌اند. به گفته وی، بیش از 800 نظامی روسی از هم اکنون در قره باغ مستقر شده‌اند.

کوناشینکوف با اشاره به اینکه ۱۰ پست رصد در امتداد خط تماس طرفین درگیی در قره باغ و گذرگاه لاچین مستقر هستند، یادآور شد که روز پنج شنبه، گردان صلح‌بانان تیپ ۱۵ نیروهای تفنگدار موتوریزه روسیه، بصورت رژه، وارد شهر استپاناکرت (مرکز جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی) شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: «از ابتدای عملیات حفاظت از صلح تاکنون ۵۶ فروند هواپیما به منطقه پرواز کرده، ۸۱۷ نیروی نظامی و ۱۱۹ دستگاه تسلیحات و تجهیزات نظامی و ۸ فروند انواع بالگردهای میگ نیروهای هوا-فضای روسیه را به منطقه منتقل کرده‌اند.»

ضمن اینکه، بخش ویژه‌ای تحت عنوان "نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ" در وب سایت وزارت دفاع روسیه ایجاد شده است. در این بخش اخبار و مطالب چندرسانه‌ای در خصوص نحوه انجام عملیات صلح و همچنین کنفرانس ‌های مطبوعاتی تصویری مقامات وزارت دفاع در این باره منتشر خواهد شد. این بخش به زبان‌های مختلف خارجی ترجمه شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.