حمایت ماکرون از ارمنستان در مناقشه قره‌باغ

به نوشته خبرگزاری «رویترز» طبق این بیانیه، ماکرون با اعلام آمادگی برای کمک به راهکاری متوازن‌تر و پایدارتر برای همه طرف‌های مناقشه قره‌باغ (در مقایسه با توافق مسکو) گفت که از توافق آتش‌بس راضی است.

در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور (ماکرون) رضایت خود از اتمام درگیری‌ها را ابراز داشته و دوستی خود با ارمنستان و مردم آن، و همچنین آمادگی برای ساخت راهکار سیاسی قابل قبول، پایدار و عادلانه برای تمام طرف‌ها در قره‌باغ کوهستانی را یادآوری می‌کند».

رویترز همچنین در خبر دیگری نوشت که انتظار می‌رود دیپلمات‌های فرانسوی و آمریکایی به زودی برای صحبت درباره مناقشه قره‌باغ و تلاش برای مداخله در توافق باکو و ایروان به میانجی‌گیری روسیه، به مسکو سفر کنند.

پیشتر، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز از باکو و ایروان خواست تا به تجدید گفت‌وگوهای خود درباره قره‌باغ بپردازند. 

جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه بامداد سه‌شنبه از توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند. براساس این توافق، ارمنستان موظف است اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.