130 افسر سرویس مخفی آمریکا به قرنطینه رفتند

بر اساس گزارشی که روز جمعه منتشر شده،‌ بیش از 130 افسر سرویس مخفی آمریکا به دلیل موارد کووید-19 (کرونا) خود را قرنطینه کرده‌اند.

به گزارش روزنامه «واشنگتن پست»،‌ تمام افسرانی که خود را قرنطینه کرده‌اند یا تست کرونای آنها مثبت بوده یا آنکه با فردی که کرونا داشته در ارتباط بوده‌اند.

پس از آنکه موارد ابتلا به کرونا در کاخ سفید افزایش یافت، نگرانی‌ها درباره ابتلای اعضای سرویس مخفی که از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا حفاظت می‌کنند، افزایش یافته است.

ترامپ خود و همسرش در ماه اکتبر به ویروس کرونا مبتلا شدند. زمانی که ترامپ دوره درمان خود را در بیمارستان نظامی والتر رید سپری می‌کرد، اقدام به خروج از بیمارستان کرد تا به ابراز احساسات به طرفداران خود بپردازد. این اقدام ترامپ با انتقادهای شدیدی به دلیل در خطر قرار دادن عناصر سرویس مخفی که وظیفه حفاظت از وی را بر عهده داشتند همراه بود.

پس از انتخابات آمریکا در روز سوم نوامبر (13 آبان) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا در حال ثبت رکوردهای جدیدی است.

طبق داده‌های وُرلداُمتر، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۱۶۱,۵۴۱ مبتلای جدید به ویروس کرونا گزارش شده است. طی یک روز گذشته نیز ۱,۱۹۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۱۰,۸۷۳,۹۳۶ مبتلا و ۲۴۸,۵۸۵ جان باخته، در صدر کشورهای آلوده به ویروس کرونا قرار دارد. این در حالی است که به اذعان رسانه‌های آمریکایی، مسئولان دولتی این کشور به جای رسیدگی به وضع وخیم همه‌گیری در این کشور، مشغول جنگ قدرت و منازعه بر سر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.