فائوچی: ارتباطی با تیم انتقالی رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره مبارزه با کرونا ندارم

از ژانویه سال جاری میلادی فائوچی در نیروی ضربت ویروس کرونا کاخ سفید دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا خدمت کرده است؛ سمتی که بارها باعث شده وی با ترامپ دچار اختلاف شود چرا که ترامپ تلاش کرده پاندمی کرونا را کم اهمیت جلوه دهد و در عوض بر بازگشایی کسب و کارها تمرکز کند.

فائوچی افزود: به طور کلی هیچ دلیل و منطقی وجود ندارد که من در بحبوحه پاندمی کرونا اقداماتم را که در خلاص شدن ما از شر این پاندمی نقش مهمی ایفا کرده‌اند، متوقف کنم.  

توصیه فائوچی به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا درست مشابه توصیه‌هایی است که وی در حال حاضر مطرح کرده است همچون رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از تجمع، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها.

وی گفت: اصول بهداشت عمومی از یک ماه به ماه دیگر یا از یک دولت به دولت دیگر تغییر نمی‌کند.

فائوچی برای شش دولت خدمت کرده و در مبارزه با اپیدمی ایدز در دهه ۱۹۸۰ میلادی تحت ریاست جمهوری رونالد ریگان به فردی بارز و برجسته تبدیل شد.

وظیفه اصلی امروز فائوچی به عنوان رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا تولید واکسن کرونا و دستیابی به درمانی برای کووید ۱۹ است.

شرکت داروسازی فایزر و شریک آلمانی‌اش کمپانی " بیوان‌تک" اعلام کرده‌اند که واکسن کرونا تجربی آنها ۹۰ درصد موثر بوده است.

شرکت زیست فناوری "مدرنا" که واکسن مشابهی را با حمایت برنامه "عملیات سرعت نور" کاخ سفید تولید می‌کند قرار است نتایج تست واکسن خود را طی یک یا چند هفته آتی اعلام کند.

فائوچی گفت: محصول شرکت داروسازی فایزر که بیش از ۹۰ درصد نزدیک به ۹۵ درصد در درمان ویروس کرونا موثر بوده، یک موفقیت فوق‌العاده است. دلایل بسیاری دارم که باور داشته باشم محصول شرکت مدرنا نیز نتیجه مشابهی خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.