۱۷ هزار واحد مسکن شهری تا پایان سال تحویل داده می‌شود

«جواد حق‌شناس» گفت: بنیاد مسکن علاوه بر برنامه احداث ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی که هم‌اکنون نزدیک به ۳۰ هزار واحد آن تعیین تکلیف شده است، احداث واحدهای مسکونی شهری را با بهره مندی از ظرفیت مالی حساب ۱۰۰ امام (ره) در برنامه دارد.

وی گفت: بنیاد مسکن در ساخت مسکن شهری که برنامه هرساله است در سالجاری احداث ۱۷ هزار واحد مسکن شهری را در دست اجرا دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در احداث ۱۷ هزار مسکن شهری در سراسر کشور، بنیاد با متقاضیان وارد تعامل شده و بخشی از کار انجام شده است که انتظار می رود تا پایان سال این واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

حق‌شناس توضیح داد: احداث این بخش از واحدهای مسکونی شهری با بهره‌مندی از ظرفیت مالی حساب ۱۰۰ امام (ره)، آورده متقاضیان و سایر شرکا تامین مالی شده و احداث می‌شود.

به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن ساخت بیش از ۱۳۰ هزار واحد را در طرح مسکن ملی در شهرهای مختلف بر عهده گرفته که تا تیرماه امسال معادل ۵۳ هزار واحد مسکونی، زمین به این بنیاد تحویل داده شده است.

۱۲ هزار واحد مسکونی در مرحله طراحی قراردارد و ساخت ۶ هزار واحد مسکونی مسکن ملی نیز آغاز شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش تر از پیشرفت ۲۰ تا ۳۰ درصدی خانه‌های مسکن ملی خبر داده بود و گفته بود: برای واحدهای باقی مانده در حال رایزنی با انبوه‌سازان هستیم و برای بخشی که خود بنیاد ساخت آنها را بر عهده دارد طراحی‌ها در حال تکمیل است.  امیدواریم تامین اعتبار از سوی بانک‌ها به موقع انجام شود تا مراحل ساخت زودتر انجام شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.