آخرین وضعیت طرح شفافیت آرا در مجلس

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آراء اظهار داشت: رسیدگی به طرح شفافیت‌ آراء در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس پایان پذیرفته و این طرح تقدیم هیأت رئیسه شد.

وی افزود: بررسی طرح شفافیت آرا در صحن علنی و  بر اساس نوبت‌بندی صورت گرفته توسط هیأت رئیسه است که البته به تاریخ ارجاع طرح‌ها از کمیسیون‌ها هم مرتبط است اما چون طرح‌های زیادی در مجلس وجود ندارد بررسی این طرح در صحن علنی در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: ۱۰ بسته پیشنهادی اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس در دستور کار کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس بوده است که طرح شفافیت آراء یکی از آنها است.

نماینده محلات در مجلس در تشریح بسته‌های دهگانه اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، خاطرنشان کرد: شفافیت آرای نمایندگان، صیانت از مجلس و نمایندگان ــ کارآمدی مجلس در عرصه قانون‌گذاری، کارآمدی مجلس در عرصه نظارت ــ بازنگری در نقش و اثربخشی هیئت رئیسه، بازنگری در ساختار و تشکیلات شبکه نیروی انسانی مجلس، بازنگری در نقش و اثربخشی کمیسیون‌ها، تسریع در نحوه رسیدگی به اعتبارنامه‌ها، بازنگری در نحوه جابجایی نمایندگان در کمیسیون‌ها، همچنین بازنگری در فعالیت و اختیار کمیسیون اصل نود مجلس از بسته‌های مطروحه برای اصلاح آئین ‌نامه در جهت کارآمدتر کردن قوه مقننه است.

سلیمی گفت: بخشی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.