پیش بینی وضعیت ارزش دلار در دولت بایدن

دلار در هفته های اخیر عملکرد خوبی نداشته و شاخص دلار که نرخ برابری آن مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد به پایین ترین سطح خود از می ۲۰۱۸ تاکنون رسیده است. در ان بین ارزش یورو یک درصد مقابل یورو تقویت شده است و ین ژاپن نیز در قله هشت ماهه خود قرار دارد.  

سونیا مارتین- کارشناس امور ارزی بانک دی زد آلمان با اشاره به پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: دلار یک ارز امن تلقی می شود و با توجه به اینکه دولت بایدن بنا دارد همکاری با جامعه جهانی را بیشتر و تنش های تجاری را کمتر کند، انتظار دارم ارزش دلار بیش از میزان فعلی کاهش یابد.  

مارتین همچنین با اشاره به بسته پیشنهادی دموکرات ها گفت: دموکرات ها در نظر دارند ۲.۲ تریلیون دلار دیگر به حمایت از اقتصاد در مقابل کرونا اختصاص دهند و این چاپ پول نتیجه ای جز کاهش ارزش دلار نخواهد داشت. دولت همین حالا هم بیش از سه تریلیون دلار نقدینگی به شکل مختلف به بازارها تزریق کرده است و یک بسته دیگر، فشار بزرگی روی توان مالی دولت خواهد بود.

بانک مرکزی آمریکا به طور جداگانه تاکنون حدود دو تریلیون دلار نقدینگی به بازار تزریق کرده که بخش بزرگی از آن به شکل عملیات خرید و بازخرید اوراق قرضه بوده است.   

جروم پاول- رییس بانک مرکزی آمریکا وعده داده است این بانک از تمام ابزارهای در اختیار خود استفاده خواهد کرد تا این دوران دشوار با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

تحلیلگران بانک گلدمن ساکس نیز در گزارشی جداگانه با اشاره به پیروزی جو بایدن در انتخابات پیشبینی کردند روند افزایش کسری بودجه این کشور ادامه پیدا کند و افزایش فشار روی منابع مالی دولت به تضعیف بیشتر دلار مقابل رقبای اصلی این ارز منجر شود.  


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.