سوزان رایس: ترامپ مصمم به تخریب امنیت ملی است

به گزارش پایگاه هیل، این مقام سابق دولت باراک اوباما در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز نوشت: " هیچ تیم در حال ورود به قدرتی، بدون دسترسی به اطلاعات حساس مربوط به تهدیدات، نمی‌تواند با چیزی که آمدنش را نمی‌بیند مقابله کند."

رایس که هم اکنون در کمیته مشورتی انتقال قدرت بایدن-هریس مشغول به کار است، نوشت: "به بایدن و تیم امنیت ملی ارشد او گزارشهای اطلاعاتی روزانه که واجد دریافتشان هستند، ارائه نشده است."

وی ادامه داد: "تیم بایدن اطلاعات طبقه بندی شده را دریافت نمی‌کند. تیمهای بررسی سازمانی بایدن-هریس تشکیل شده‌اند اما جلوی دسترسی آنها به عناصر شاخه اجرایی گرفته شده است. تبادل حیاتی اطلاعات و دانش کارشناسی که به مبارزه با کووید ۱۹ و شروع سریع اقتصاد کمک می‌کند در بن بست مانده است.

سوزان رایس که از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل خدمت کرده، گفت: ترامپ و تعداد زیادی از جمهوریخواهان به جای عمل در راستای منفعت ملی و هماهنگ کردن یک انتقال قدرت مسئولانه و دموکراتیک دارند وقت را برای کاشتن تردیدهای غلط درباره مشروعیت انتخاب بایدن هدر می‌دهند.

رایس نتیجه گرفت: به شکلی غم انگیز اما نه تعجب برانگیز، به نظر می‌رسد که ترامپ مصمم به تخریب دموکراسی ما و امنیت ملی ما در مسیر خروج غیرقابل اجتنابش است.

رایس در ادامه این مطلب فاش کرد که خودش و دیگر مقامهای وقت کاخ سفید در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۲ ساعت را صرف مشورت دادن به مقامهای بعدی از جمله نفر بعد از خودش یعنی ژنرال بازنشسته مایکل فلن کردند و اوباما هم در آن زمان دیداری دو ساعته با ترامپی که آن زمان رئیس جمهورمنتخب بود، داشت.

رایس نوشت که در سال ۲۰۱۶ به کابینه بعدی "ظاهرا گفته شده بود با همتایان خود در وزارتخانه‌های مربوطه در دولت اوباما دیدار نکنند و اکثرا این کار را نکردند".

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.