خروج سربازان آمریکایی از شرق سوریه

به گزارشاسپوتنیک، منابع محلی در حسکه تصریح کردند که ارتش آمریکا تعدادی از خودروهای نظامی را با حدود ۵۰ سرباز از پایگاه غیرقانونی خود در حومه شهر المالکیه در شمال شرق حسکه از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید به اقلیم کردستان انتقال داد که این اقدام برای دومین بار طی دو روز گذشته انجام ‌شد.

همزمان با این تحولات نیز، گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر نیت دولت کنونی آمریکا جهت خارج کردن سربازانش از شرق سوریه مطرح است.

از سوی دیگر، منابع محلی در حومه دیرالزور اعلام کردند که سعید الاحمد الیاسین، یکی از عناصر سابق قسد (نیروهای سوریه دموکراتیک) به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد.

منابع تصریح کردند که حملات به نیروهای قسد ادامه دارد. 

در همین حال، ارتش آمریکا چندین خودروی زرهی را در مسیرهای اصلی و فرعی منطقه الصبحه در حومه شرقی دیر الزور مستقر کرد و به همراه افراد مسلح حامی خود از قسد، یک حصار امنیتی را بر این شهرک ایجاد کرد و یورش‌ها و بازداشت‌هایی در حق ساکنان صورت گرفت.

ارتش آمریکا و نیروهای قسد عملیات نظامی خود را در مناطق و شهرک‌هایی که صحنه انتفاضه مردمی عشایر علیه حضور غیر قانونی آنها بوده است، بیشتر کرده‌اند و تعداد زیادی از عشایر عربی شورش کرده را بازداشت کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.