ترامپ ترس از دست دادن اموالش را دارد ؟

وب سایت خبری بلومبرگ نوشت: دونالد ترامپ خوش شانس ترین مرد کره زمین است، برخلاف اغلب انسان ها، او همواره در طول زندگی اش از عواقب اشتباهاتش مصون بوده است. او که در خانواده ای متمول متولد شده در اوائل دهه 2000 به عنوان یک ستاره سرشناس برنامه های تلویزیونی ظاهر شد. و همچنان فهمید که شهرت به او اجازه می دهد هر کاری کند و بدون اینکه به عواقبش بیاندیشد، خشنود باشد. ورودش به کاخ سفید در سال 2016 چشم ترامپ را به اختیارات و مصونیت های ریاست جمهوری باز کرد که البته آن ها را اغلب به طور گسترده و اشتباهی تفسیر کرد.

گرچه طی چندسال گذشته ترامپ با چالش هایی از قبیل اتهامات رسوایی جنسی، تحقیقات فدرال، استیضاح و.. مواجه شده اما ثروت، شهرت و مقام ریاست جمهوری او را سرپا نگه داشته است. تمام این عایق ها به این معنی بوده که او از اشتباهات خود درس نگرفته است. با این حال ترامپ به دو تهدیدی که پس از ترک کاخ سفید در ژانویه رخ می دهد، نگاه می کند: یکی مالی و دیگری حقوقی. هیچ یک از دو موضوعی که او را تهدید می کنند در کنترل کامل وی نیستند.

ترامپ و کسب و کارهایش در داخل سازمان ترامپ با بیش از یک میلیارد دلار بدهی مواجه هستند. نیویورک تایمز اخیراً فاش کرد که ترامپ شخصاً حداقل ۴۲۱ میلیون دلار بدهی را تضمین کرده است. به عبارت دیگر ترامپ به دنبال پول های زیادی است تا بتواند در اقتصاد متلاشی شده ناشی از رکود کرونا، صنایع اش را نجات و بدهی اش را بازپرداخت کند. فوربس ارزش دارایی های او را ۳.۷ میلیارد دلار تخمین زده است. بسیاری از مواردی که ترامپ در اختیار دارد نقد نیستند، به این معنی که اگر نیاز به جمع آوری کمک مالی داشته باشد  ممکن است تحت فشار قرار گیرد تا سریع دارایی خود را بفروشد. مورد دیگری که توانایی ترامپ در مذاکره در مورد معاملات مالی را تضعیف می کند: ترک ریاست جمهوری است.

از جنبه حقوقی ، ترامپ ، فرزندانش و شرکتشان با تحقیقات تهاجمی در مورد امور مالی ، شیوه های حسابداری و پرداخت مالیات روبرو هستند. بر اساس پرونده های دادگاه تجدیدنظر، دادستان منطقه منهتن در حال تحقیق درباره احتمال تقلب مالیاتی و جعل سوابق تجاری است. لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک نیز، تحقیقات دیگری را در مورد اینکه آیا شرکت های ترامپ و خانواده اش ارزیابی ها را برای تأمین بودجه یا مهندسی مزایای مالیات دستکاری کرده اند، آغاز کرده است.

آنچه مشخص است آنکه پول و آزادی در بازی هستند. او همانطور که با شکست در انتخابات ۲۰۲۰ روبه رو شد احتمالا واکنشی وحشیانه و غیرقابل پیش بینی نشان خواهد داد، درست مثل مردی که ۷۴ سال عادت کرده از هر عقوبتی دوری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.