بایدن نخستین وزیر دفاع زن آمریکا را منصوب می‎کند؟

به گزارش ان‌بی‌سی نیوزرسانه نزدیک به دموکرات‌های آمریکاجو بایدن مدعی پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، به اینکه مقام معاونت خود را به یک زن بسپارد، اکتفا نکرده و احتمالاً به قصد سنت‌شکنی، در کابینه خود جایی برای نخستین وزیر دفاع زن آمریکا باز خواهد کرد.

ادعا می‌شود که گزینه مورد نظر او «میشله فلورنی» از اعضای میانه‌رو پنتاگون است. اگر این ادعا صحت داشته باشد؛ او میراث دار وزارت دفاعی خواهد بود که با پروژه کاهش بودجه و احتمالاً مداخله ارتش در توزیع واکسن کرونا درگیر است.

خبر انتخاب احتمالی یک زن به سمت وزارت دفاع کابینه بایدن در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته نیز پولیتیکو مدعی شد بایدن بدنبال آن است تا در پنتاگون، گروهی متشکل از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه را تشکیل بدهد. از همین رو تیم انتخاباتی وی در حال برنامه ریزی با افرادی هستند که در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، از این وزارتخانه اخراج شده اند.

بر اساس این گزارش، تیم بایدن به سراغ افرادی رفته است که از سوی «جیمز ماتیس» وزیر دفاع سابق آمریکا، در پنتاگون به کار گرفته شده بودند.

ماتیس از جمله افراد سرشناسی بود که به دلیل اختلاف نظر با ترامپ از دولت وی جدا شد. این وضعیت در حالی است که هنوز تکلیف فرد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به طور رسمی مشخص نشده است.

از سوی دیگر کناره گیری «مارک اسپر» از وزارت دفاع آمریکا به دلیل اختلاف نظر با ترامپ، بر ابهامات موجود در پنتاگون افزوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.