فرمانده هوانیروز عراق: قدرت تسلیحاتی ایران شگفت‌آور است

سرتیپ ستاد سمیر زکی حسین فرمانده هوانیروز ارتش عراق عصر امروز یکشنبه در دیدار با سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به سفر گذشته خود به ایران و بازدید از توانمندی‌های دفاعی کشورمان افزود: پیشرفت‌های ایران بسیار خوب است و من نسبت به گذشته واقعا شگفت زده شدم، این قدرت تسلیحاتی ایران شگفت آور است و این برای ما به عنوان کشور دوست و برادر باعث افتخار است.

فرمانده هوانیروز ارتش عراق ادامه داد: اینکه برادران ایرانی این‌گونه در صنایع دفاعی پیشرفت داشته‌اند و به سطح بسیار بالایی رسیده‌اند موجب امیدواری است.

وی گفت: سفر گذشته من به ایران زمانی بود که شهرهای عراق به دست داعش در حال سقوط بود و برادران ایرانی در زمینه مبارزه با داعش واقعا به ما کمک کردند و این بزرگواری ایرانی‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌شود.

سرتیپ زکی حسین گفت: ایران و عراق با هم مشترکات بسیاری دارند و این مشترکات نشان دهنده سطح بالای روابط دو ملت است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده شهید سلیمانی در مقابله با داعش گفت: من تاکنون فرماندهی در این سطح و با این تواضع و شجاعت و فروتنی ندیده‌ام و باید بگوییم که تنها ایرانی‌ها این شهید و فرمانده بزرگ را از دست نداده‌اند بلکه ما عراقی‌ها هم برادر و فرماندهی بزرگ را در کنار شهید ابومهدی مهندس را از دست داده‌ایم.

فرمانده هوانیروز ارتش عراق گفت: گسترش روابط و همکاری‌ها مورد نظر ماست ما می‌خواهیم سطح همکاری‌ها بیشتر از این باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما هیچ‌گاه کمک‌های ایران را فراموش نمی‌کنیم زیرا جان خود را در راه کمک به ملت ما از دست دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.