بولتون: ترامپ انتخابات را باخته است

 جان بولتون  روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ای بی سی نیوز درباره انتخابات و به خیابان آمدن طرفداران ترامپ در روز گذشته، اظهار کرد: فکر می‌کنم برای رهبران حزب جمهوری‌خواه بسیار مهم است که به رای دهندگان ما، که آنگونه که دموکرات‌ها فکر می‌کنند، احمق نیستند، توضیح دهند که در واقع ترامپ در انتخابات باخته است و ادعاهای وی درباره تقلب در انتخابات بی‌اساس است.

وی افزود: واقعیت این است که ما در تمام ایالت‌های مهم نبرد انتخاباتی شاهد دعاوی هستیم و به طور مداوم شکست خورده است. در حال حاضر کارزار انتخاباتی ترامپ اقدام قانونی معادل بازی سکه‌های گران قیمت انجام می‌دهند. دلارهای نقره‌ای آنها کجاست؟ شواهد کجاست؟

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ ادامه داد: فکر می‌کنم هر روز که می‌گذرد ، واضح و واضح‌تر می‌شود و هیچ مدرکی وجود ندارد اما اگر رای‌دهندگان جمهوری‌خواه فقط سخنان غلط دونالد ترامپ را بشنوند ، تعجب آور نیست که آنها این را باور کنند.

بولتون اضافه کرد: برای سایر رهبران جمهوری‌خواه ایستادن و توضیح آنچه واقعا اتفاق افتاده بسیار مهم است. دونالد ترامپ با هر مدرکی که تاکنون در اختیار داشته‌ایم ، یک انتخابات آزاد و عادلانه را باخت.

وی در پاسخ به اینکه تعداد بسیار کمی از جمهوری‌خواهان نتیجه انتخابات را پذیرفته‌اند، گفت: به نظر من آنها در حال آماده شدن برای انجام این کار هستند. من گفته‌ام که فکر می‌کنم این یک آزمایش شخصیت برای حزب جمهوری‌خواه است.

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ افزود: من این استدلال را که دونالد ترامپ رای‌دهندگان جمهوری‌خواه را هیپنوتیزم کرده یا آنها توانایی پذیرش حقیقت را ندارند، نمی‌پذیرم. این یک افسانه است که درست نیست اما مردم نیازمند توضیح آن‌چیزی هستند که اتفاق افتاده است.

بولتون ادامه داد: کارزار انتخاباتی ترامپ به سادگی هیچ مدرکی ندارد. بحث اصلی آنها این است که این توطئه‌ای بسیار گسترده و بسیار موفق بود که هیچ مدرکی در مورد آن وجود ندارد. حالا اگر این درست باشد، من واقعا می خواهم بدانم افرادی که این کار را انجام داده‌اند، چه کسانی هستند. ما باید آنها را در سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) استخدام کنیم.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که این همه دود و آینه‌های آبی است. من فکر می‌کنم مردم قبول می‌کنند که اگر رهبرانی را ببینند که با احترام برایشان توضیح دهند چه اتفاقی افتاده است.

دشوار کردن شرایط برای بایدن

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ در پاسخ به این سوال که "شما برای رئیس جمهوری ترامپ کار کردید. رفتار و خلق و خوی او را می‌دانید. دلیل امتناع وی از پذیرش نتیجه انتخابات را چه می‌دانید"، گفت: اگر او شخصیتی داشت، می گویم کاملا در شخصیت است. وقتی واقعیت با تصویری که از آن دارد، تطابق نداشته باشد، او ناخرسند می‌شود.

بولتون افزود: من انتظار ندارم که او به شکل مناسب برود. من انتظار دارم که او برود اما فکر می‌کنم خیلی زود از پشت چاقو بزند. خواهیم دید که تئوری‌های توطئه تاریک ادامه دارد و او وضعیت را برای دولت جدید بایدن تا آنجا که می‌تواند دشوار خواهد کرد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم این به کشور آسیب می‌رساند. من پنج انتقال جداگانه داشته‌ام و می‌دانم ورود و خروج آن چقدر دشوار است و هر روز که به بهانه‌ای به تاخیر می‌افتد در نهایت به ضرر کشور است به ویژه که با توجه به همه‌گیری کرونا و توزیع موثر واکسن، فضای امنیت ملی خاصی حاکم است.

مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر تاکید کرد وظیفه جمهوری‌خواهان است که توضیح دهند.

بی توجهی ترامپ به گزارش‌های روزانه

بولتون در پاسخ به این سوال که دریافت نکردن گزارش روزانه توسط بایدن نگرانی برای امنیت ملی است یا خیر، اظهار کرد: من فکر می‌کنم، فراتر از این حد است. ترامپ هیچ توجهی به جلسات توجیهی روزانه نمی‌کند در حالیکه این یک مزیت برای کشور خواهد بود وقتی رئیس جمهوری داشته باشیم که در واقع مراقب باشد که در بقیه جهان چه خبر است.

وی افزود: این مساله بسیار پیچیده‌تر از رئیس جمهوری است. روند تصمیم‌گیری امنیت ملی دست و پا گیر است. همه با آن موافق هستند. بسیاری از دیدگاه‌ها و بسیاری از اطلاعات مختلف وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

تغییرات در پنتاگون

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ درباره تغییرات در پنتاگون، وزارت امنیت ملی و شورای امنیت ملی و اینکه آیا برای بیرون آوردن سریع سربازان از افغانستان یا حمله هوایی برنامه‌ریزی شده علیه ایران است هم گفت: انگیزه اصلی آن مسایل شخصی است. شایعاتی مطرح است از جمله اینکه با خروج فوری از افغانستان و انتشار اسناد مربوط به تبانی با روسیه، کار را برای دولت بایدن دشوار سازد.

وی افزود: اما مخرب است. منظور من این است که وقتی سر وزارت دفاع را در حالی که کمتر از ده هفته دیگر در دولت نیستید، بزنید؛ نه تنها برای دولت فعلی، بلکه برای دولت آینده نیز بسیار آسیب‌زننده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.