۸۷ اسیر فلسطینی به کرونا مبتلا شدند

به نقل از عربی ۲۱، این گزارش از آمار اسیران فلسطینی مبتلا به کرونا در دیدار معاون وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با یوسف جبارین، نماینده عرب در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) مطرح شد.

جبارین در این دیدار خواهان ارائه هرگونه خدمات و ملزومات پزشکی و پیشگیرانه به تمامی اسیران شد.

معاون وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفت که اسیران مبتلا، به بخش‌های ویژه مبتلایان به کرونا انتقال داده شده‌اند و ده‌ها اسیر نیز در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد که معاینات بیشتری برای تشخیص ابتلا به کرونا در میان اسیران انجام شده است و نتایج معاینات در آینده‌ای نزدیک به جبارین، نماینده فلسطینی انتقال داده خواهد شد.

در مقابل، جبارین وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را کاملاً مسئول سلامتی اسیران دانست و موضع نهادهای حقوقی فلسطینی جهت آزادی اسیران مبتلا به کرونا به ویژه افراد سالخورده از میان آنها را بیان کرد.

وی خواهان انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از شیوع کرونا در میان اسیران و تامین خدمات و ملزومات پزشکی برای اسیران و بیماران و ارائه ملزومات پیشگیری همچون ماسک و وسایل ضدعفونی کننده و غیره به آنها شد.

وی به مساله اسیر فلسطینی به نام زیاد عارف جبارین نیز اشاره کرد که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی به وی اجازه مشارکت در تشییع جنازه فرزندش را نداد؛ علی رغم اینکه حکم دادگاه این امکان را به او داده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.