مانع ذهنی در بازار برای سکه 11 میلیون تومانی؛

سکه ارزان می شود؟ /هسته سخت قیمت سکه

کدخبر: ۳۷۳۴۱۸
امروز در بازار سکه روز مهمی است زیرا اگر مرز کاهشی بشکند مسیر قیمت ها می تواند تغییر کند. مرزی در فصل پاییز هیچ گاه برای فرود قیمت سکه باز نبوده است.
سکه ارزان می شود؟ /هسته سخت قیمت سکه

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت سکه امامی به مانع سخت نزدیک شد: مرز 11 میلیون تومانی؛ مرزی که بازار، آخرین بار در اوایل شهریورماه در آن قرار داشت.

در 2 روز ابتدایی هفته، سکه بازان به‌شدت در موقعیت فروش قرار داشتند و کمتر کسی حاضر به خرید بود، امری که موجب شد این فلز گران‌بها یک‌میلیون تومان از ارزش خود را در این فاصله کوتاه زمانی از دست بدهد. بااین‌حال، دور از ذهن می‌رسد که بازار امروز به‌راحتی مرز 11 میلیون تومانی را رها کند.

روند بهای سکه 25 آبان 99

برخی تحلیل‌گرانی فنی عنوان می‌کردند درصورتی‌که قیمت سکه دامنه 11 میلیون و 800 تا 12 میلیون تومان را از دست بدهد تا نقطه 11 میلیون و 200هزار تومان هم شانس عقب‌گرد دارد؛ ولی مسئله آنجاست که این گروه باور دارند در آن نقطه ممکن است خریداران میان‌مدت کار هم وارد بازار شوند. در این نگاه‌ها، بازگشت سکه به کانال 10 میلیون تومانی هم دشوار است، چه رسد به آنکه این فلز گران‌بها به زیر 10 میلیون تومان برود.

برخی معامله گران باتجربه بازار سکه می‌گویند، این فلز گران‌بها حتی با دلاری که تا کانال 24هزار تومان هم افت کرده بود، از مرز 11 میلیون تومانی حمایت کرد. درنتیجه هم چنان در شرایطی که دلار در نزدیکی مرز 26 هزار تومان قرار دارد، شانس حفاظت از نقطه حمایتی حساس خود را دارا است.

در مقابل این دیدگاه‌ها، معامله گران کاهشی بازار قرار دارند. آن‌ها ادعا نمی‌کنند که امروز سکه از مرز 11 میلیون تومانی پایین برود، ولی معتقدند سمت صعود بازار با انتخاب بایدن بسته‌شده است و بازار در مسیری قرار دارد که هر هفته به دنبال کف جدیدی خواهد بود. ازنظر آن‌ها، سمت‌وسوی انتظارات تغییر کرده است و به‌عنوان یک نشانه به این موضوع اشاره می‌کنند که باوجود تمام تلاش‌های سکه بازان، هفته قبل، سکه امامی حتی نتوانست به بالای 14 میلیون تومان بازگردد. از نگاه آن‌ها ناامیدی از همین رشد بیشتر بود که سکه بازان را فروشنده کرد. به باور آن‌ها، حتی اگر قیمت امروز بازگردد، تنها به‌قصد نوسان گیری است و در روزهای بعد بازار بار دیگر با افزایش فروش‌ها مواجه خواهد شد.

به نظر می‌رسد بازار به دنبال تعریف دامنه‌های جدیدی برای نوسان خود است. سکه در هفته گذشته سقف 13 میلیون و 800 هزارتومانی را آزمون کرد و به‌سرعت در جهت کاهشی قرار گرفت. در همان هفته، سکه بازان از نقطه 11 میلیون و 400 هزارتومانی حمایت سنگینی کرده بودند. با توجه به این شرایط می‌توان گفت سکه قصد دارد در یک دامنه حدود 2 میلیون و 500  هزارتومانی و در فاصله 11 میلیون و 400 تا 13 میلیون و 800هزار تومان نوسان کند. طبیعتاً هرکدام از نقاط این دامنه‌ها شکسته شود، بازار می‌تواند با سرعت بیشتری افزایش یا کاهش را تجربه کند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید