به گزارش خبرگزاری النشره، شربل وهبه، وزیر خارجه در دولت موقت لبنان با دوروتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان به بررسی مسائل مختلف از جمله مذاکرات مربوط به ترسیم مرزهای دریایی، موضوع بازگشت آوارگان به کشورشان، مرحله گذار در آمریکا و نیز بحران‌های منطقه‌ای از جمله مساله قره‌باغ، صحرای غربی و نیز تدابیر و تحریم‌های دولت آمریکا علیه لبنانی‌ها از جمله نمایندگان و وزیران سابق این کشور پرداخت.

وزیر وهبه ابراز امیدواری کرد، مقامات لبنانی و دستگاه قضا به هرگونه اطلاعات و اسنادی دست یابند که دولت آمریکا در اتخاذ چنین تدابیر و تحریم این مقامات به آن‌ها تکیه کرده است و این در راستای اصلاحاتی است که به آن وعده داده شده است.

وزیر خارجه لبنان قبل از نشست با شیا بر پایبندی کشورش به روابط مثبت با آمریکا و نقش مثبت و سازنده‌ای که باید در راه نجات لبنان از بحران‌ها پیمود، تاکید کرده بود.

او به روابط با آمریکا به خصوص نقشی که این کشور به عنوان میانجی‌ بین اسرائیل و لبنان برای ترسیم مرزهای دریایی ایفا می‌کند،‌ اشاره کرد.

وهبه در گفت‌وگویی درباره موضوع تحریم‌ها گفت: تنها کافی نیست که آمریکا تحریم‌هایی را در نظر بگیرد، اگر اشتباهاتی هست و نیاز به پیگرد قضایی است، پس این حق دستگاه قضایی لبنان است که از تمام این مسائل اطلاع یابد و در سایه هرگونه مستندات و اطلاعات دقیق که مجهز به آن می‌شود، عمل کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.