خط و نشان مشاور امنیت ملی آمریکا در صورت شکست شکایات تیم ترامپ

به گزارش خبرگزاری رویترز، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز تاکید کرد: تضمین می‌کنم که گذار قدرت به تیمی که جو بایدن هدایت آن را برعهده دارد در صورتی‌که بایدن پیروز انتخابات ۲۰۲۰ اعلام شود، صورت بگیرد. روشن است که امور به این سمت پیش می‌رود.

او در سمینار امنیت جهانی گفت، در حالی که امیدوار بود دونالد ترامپ برای دور دوم پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری باشد اما با دولت جدید به ریاست بایدن و معاونش کامالا هریس نیز همکاری خواهد کرد.

اوبراین تصریح کرد: اگر دولت جدیدی وجود داشته باشد خب آنها باید زمانی داشته باشند تا بیایند و سیاست‌هایشان را اجرایی کنند. البته اگر کارت بایدن و هریس ببرد، به نظر می‌رسد امور در حال حاضر به این سمت پیش می‌رود. ما انتقال قدرت را به شکل کاملا حرفه‌ای از شورای امنیت ملی انجام خواهیم داد و شکی در آن نیست. در صورتی‌که دعاوی و شکایات ترامپ شکست بخورند در آن صورت می‌توان انتقال قدرت را شروع کرد.

این مقام دولت ترامپ تاکید کرد: به نظر می‌رسد بایدن آماده جذب تیم امنیت ملی حرفه‌ای است و مساله مهم و بزرگ آمریکاست. ما بارها انتقال مسالمت‌آمیز و موفق قدرت را حتی در دوره‌هایی جنجالی‌تر از الان داشته‌ایم.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین تاکید کرد، ترامپ برای حمایت از ملت آمریکا برای چهار سال تلاش کرد و صلح را از طریق زور و قدرت محقق کرد.

او همچنین تاکید کرد، کشورش از کل ابزارها برای بازگرداندن آمریکایی‌های گروگان گرفته شده‌ استفاده خواهد کرد. آمریکا همه کار برای بازگرداندن اوستن تایس از سوریه خواهد کرد.

اوبراین تاکید کرد: ترامپ هنوز فرصت پیروزی در انتخابات را دارد البته اگر دادگاه‌ها تقلب گسترده را برملا کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.