صنعاء: غذای فاسد و داروی تاریخ مصرف گذشته سازمان ملل را نمی‌خواهیم

سخنگوی وزارت بهداشت یمن تاکید کرد که دولت یمن اصلا روی سازمان ملل برای کمک به یمنی‌ها حساب نکرده است زیرا سازمان ملل شریک ائتلاف متجاوز سعودی در کشتار کودکان یمن است.

«یوسف الحاضری» در گفت‌‌‌وگو با پایگاه خبری المسیره تاکید کرد: «وزارت بهداشت از سازمان ملل چیزی جز اقدام برای رفع محاصره یمن را مطالبه نمی‌کند.»

او افزود: «ما غذای فاسد و داروهای تاریخ مصرف گذشته از سازمان ملل نمی‌خواهیم. اوضاع بهداشتی در یمن وخیم است، کما اینکه وضعیت مالی و معیشتی مردم هم وخیم است و خیلی‌ها حتی امکان رساندن خود به بیمارستان‌ها هم ندارند.»

الحاضری همچنین گفت: «وزارت بهداشت یمن دستور داده است که طرحی برای مطالعه مکان‌هایی که توسط بمب‌های ممنوعه بمباران شده است، آماده شود.»

سخنگوی وزارت بهداشت یمن پل پزشکی سازمان ملل برای انتقال بیماران به خارج از یمن را بزرگ‌ترین رسوایی برای سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن خواند و گفت: «صحبت از پل پزشکی تنها متعلق به رسانه‌هاست که نهادهای سازمان ملل از طریق آن می‌خواهند چهره مخدوش ائتلاف سعودی را صیقل دهند.»

وی با اشاره به اینکه کودکان یمن قربانی همدستی سازمان ملل با ائتلاف سعودی است، گفت: هیچ پل پزشکی جز در صحبت‌های سازمان ملل وجود ندارد. سالانه ۲۷ کودک از جمع هزار کودکی که در یمن متولد می‌شوند، می‌میرند.»

سازمان بهداشت جهانی و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در بهمن ماه گذشته از توافق برای ایجاد یک پل هوایی پزشکی بشردوستانه خبر دادند؛ اما از آن زمان تعداد بسیار اندکی از بیماران یمنی، امکان ادامه درمان در خارج از یمن را پیدا کردند.

این در حالی است که صنعا بارها از سازمان ملل و شورای امنیت خواسته است با اعمال فشار بر کشورهای عضو ائتلاف سعودی آنها را مجبور کند که طبق توافق‌های پیشین، پل هوایی را ایجاد کرده و فرودگاه بین المللی صنعا را بدون هیچ پیش شرطی به روی شهروندان یمنی باز کند، زیرا بستن این فرودگاه خلاف قوانین بین الملل است و جلوگیری از سفر شهروندان یمنی برای دریافت خدمات پزشکی و درمان، بر اساس تمام معیارهای حقوقی و انسانی، جنایت است و هیچ توجیه سیاسی ندارد.

مقامات صنعا تاکید می‌کنند که سازمان ملل مسئول جان همه یمنی‌هایی است که به دلیل ادامه محاصره و تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن طی پنج سال اخیر در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.