نخست وزیر ارمنستان: مخالفان از خشونت مسلحانه بپرهیزند

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان که از زمان شکست در جنگ قره باغ با حلقه مخالفان رو به رو شده و بنابر اعلام مقامات به مرگ تهدید شده است، دوشنبه از منتقدان خود خواست از خشونت بپرهیزند.

پاشینیان در پیامی در صفحه فیسبوک خود نوشت: خشونت و دعوت به خشونت، به ویژه خشونت مسلحانه به هیچ وجه نمی‌تواند راهکار مناسبی باشد.

وی تاکید کرد: من انتظار دارم مخالفان به وضوح بگویند هرگونه اقدام خشونت آمیز را کنار می‌گذارند.

از زمان اعلام توافق صلحی که برای ارمنستان در پی شکست در جنگ با جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ تحقیر آمیز بود، مخالفان که پاشینیان را خائن می‌دانند استعفای وی را خواستار شده اند. پاشینیان هرگونه کناره گیری از قدرت را رد می‌کند، اما بنابر اعلام بیانیه وزارت خارجه ظهراب مناساکانیان، وزیر خارجه این کشور یکشنبه از سمت خود استعفا کرد.

در جریان تظاهرات جدید روز دوشنبه در ایروان، ادوارد شارمازانوف، یکی از سران مخالفان تاکید کرد: حتی یک ساعت بیشتر حضور پاشینیان در راس قدرت، تهدیدی مستقیم برای امنیت و مردم ماست.

شارمازانوف از حزب جمهوری خواه به عنوان یکی از اصلی‌ترین احزاب مخالف دولت گفت: ما تنها با پاشینیان می‌توانیم از استعفای وی صحبت کنیم.

نایرا ظهرابیان، از مقامات حزب «ارمنستان شکوفا» هم از نیکول پاشینیان به عنوان فردی شکست خورده خواست استعفا دهد.

با وجود همه این تقاضا‌ها به نظر می‌رسد پاشینیان تاکنون بحران را پشت سر گذاشته است و دوشنبه در جمع نمایندگان پارلمان، سخنرانی و بار دیگر تکرار کرد از منظر وی راه حلی به غیر از توافق آتش بس وجود نداشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.