حقوقدان آمریکایی: ترامپ بدنبال خدشه‌دار کردن مشروعیت بایدن است

داگلاس که همچنین  نویسنده کتاب «آیا او(ترامپ) می رود» است در مورد وقایع هفته های آتی تا زمان برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: ترامپ قصد ندارد پیروزی بایدن را به رسمیت بشناسد، چراکه با این کار بدان مشروعیت می بخشد.

این استاد حقوق گفت: بین «پذیرش» و «تصدیق»(concede)  و «تسلیم شدن» (submit) فرق وجود دارد؛ ترامپ حاضر به پذیرش و تصدیق به نتیجه آرای انتخاباتی نیست، چراکه این امر به منزله پذیرفتن «باخت» خود و تصدیق و به رسمیت شناختن «بُرد» رقیب است که بدین طریق به پیروزی بایدن مشروعیت می بخشد.

داگلاس افزود: اما تسلیم شدن (submit) یعنی آنکه من دست از مبارزه برنداشته ام؛ یعنی آنکه صلاحیت برد بایدن در انتخابات زیر سوال بوده  و بایدن فاقد مشروعیت است،  این مساله بر تمامی دوره ریاست جمهوری بایدن سایه خواهد افکند.

تحریم مراسم تحلیف

این حقوقدان آمریکایی در ادامه گفت: ترامپ احتمالا مراسم تحلیف جو بایدن را تحریم خواهد کرد و در آن حضور نخواهد یافت، سایه سنگین عدم مشروعیت را دراین مراسم بر بایدن تحمیل خواهد کردو احتمالا برای انحراف از این مراسم، همزمان در مکانی دیگر به سر خواهد برد.

حمله به نرم های دموکراسی – بی اعتمادی مردم به دموکراسی

داگلاس به سی ان ان گفت:اقدام ترامپ و شمار رای دهندگان به هردو نامزد باعث شده تا مردم آمریکا به دموکراسی بی اعتماد شوند، ترامپ همواره به نُرم های متعارف حمله برده و اکنون با رفتارهای خود و نوشتن توئیت هایی که پیامدهای جهانی دارد،  به رای دهندگان آمریکایی نشان داده که آرای شهروندان بعنوان نهاد دموکراسی با این انتخاب لطمه دیده و آنها را نسبت به این موضوع دلسرد کرده است، وی پس از کنار رفتن از کاخ سفید و به موازات ریاست جمهوری بایدن،  سایه ای بر مشروعیت ریاست جمهوری وی خواهد بود.

داگلاس افزود: البته، در دو ماه آینده در آمریکا همه چیز آرام و با ثبات خواهد بود.

دونالد ترامپ که هفته های پایانی ریاست جمهوری خود را سپری می کند، با وجود  آنکه حدود دوهفته از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می گذرد، حاضر به پذیرش شکست نشده و همچنان مدعی تقلب دراین انتخابات است.

ادعای تقلب در انتخابات در حالی همچنان از سوی ترامپ و برخی هوادارانش مطرح می‌شود که جو بایدن نزدیک به ۷۸ میلیون رای ولی ترامپ نزدیک به ۷۲ میلیون رای به دست آورده‌ است.

بر اساس برآورد شبکه‌های خبری، بایدن توانسته است ۳۰۶ رای الکترال را از آن خود کند که شامل ایالت جورجیا است اما ترامپ توانسته است ۲۳۲ رای الکترال شامل کارولینای شمالی را به دست آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.