آلرژی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

در مطالعه ای که روی بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها انجام گرفت، مشخص شد که نتایج مربوط به افراد مبتلا به آلرژی با بیماران دیگر مشابه بوده است.

پزشکان آمریکایی اظهار داشتند: وضعیت ۲۷۵ بیمار بستری شده در بیمارستان را که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا بوده و سابقه ابتلا به آلرژی نیز داشتند، مورد بررسی قرار دادیم.

آنها مشاهده کردند در مدت دو ماه متوجه شدیم که شدت بیماری بین بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که به آلرژی نیز دچار بودند با بیماران کرونایی بدون سابقه آلرژی تفاوتی ندارد.

عواملی که محققان برای تعیین شدت بیماری در نظر گرفتند شامل بستری بیمار در بخش مراقبت های ویژه، مدت اقامت، نیاز به اکسیژن مکمل و لوله گذاری بوده است.

در این مطالعه وضعیت افراد مبتلا به رینیت آلرژیک، آسم، اگزما و آلرژی‌های غذایی مورد بررسی قرار گرفت. به گفته محققان تفاوت قابل توجهی در تعداد مداخلات مورد نیاز بیماران در مقایسه با سایر بیماران وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، حتی در مورد پذیرش بیمار در بخش مراقبتهای ویژه می توان گفت که در افراد مبتلا به بیماری آلرژیک احتمال بستری ۴۳ درصد و در افراد دیگر ۴۵ درصد بوده است. همچنین افراد مبتلا به آلرژی ۷۹ درصد به اکسیژن مکمل نیاز پیدا کرده‌اند در حالیکه این میزان در افراد دیگر ۷۴ درصد بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.