درخواست مردم آمریکا برای پذیرش فوری شکست توسط ترامپ

نتایج نظرسنجی جدید مورنینگ کنسالت/ پولیتیکو نشان می‌دهد ۴۶ درصد از رای دهندگان می‌گویند ترامپ باید فورا تسلیم شده و شکست خود در برابر جو بایدن را بپذیرد. این در حالیست که ۳۲ درصد اعلام کردند اگر ترامپ نتواند اظهارات خود درباره تقلب در انتخابات را اثبات کند سپس باید تسلیم نتیجه آرا شود. در این میان ۱۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند ترامپ نباید نتیجه انتخابات را در هر صورت بپذیرد.

بنا به نتایج این نظرسنجی، ۷۲ درصد از دموکرات‌ها تاکید بر پذیرش فوری شکست در انتخابات از سوی ترامپ داشتند، اما هم حزبی‌های ترامپ می‌گویند او تنها در صورتی باید شکست خود را بپذیرد که نتواند ادعای خود مبنی بر دستکاری نتیجه انتخابات را به اثبات برساند.

این نظرسنجی دو هفته پس از انتخابات ۳ نوامبر در حالی انجام شد که ترامپ و متحدان جمهوری خواه وی با اعلام اینکه در این انتخابات تقلب گسترده روی داده است، سعی در نامعتبر جلوه دادن پیروزی جو بایدن را دارند. بنا به اعلام رسانه‌های آمریکا بایدن با کسب ۳۰۶ رای الکترال پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده است، نتیجه‌ای که ترامپ همچنان از پذیرش آن خودداری می‌کند.

ترامپ و تیم حقوقی او در این میانه پیگیر دعاوی حقوقی متعدد در خصوص سلامت انتخابات بوده هرچند بسیاری از این دعاوی‌ها در دادگاه‌های ایالتی و فدرال رد شده است.

نظرسنجی مورنینگ کنسالت/ پولیتیکو با مشارکت هزار و ۹۹۴ نفر از ۱۳ تا ۱۶ نوامبر برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.