رشد ۴۸ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۴۸ هزار واحدی (معادل ۳.۷درصد رشد)در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد قرار گرفت.  شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۶۶۰۰ واحدی، ۳۸۱ هزار و ۳۶۴ واحد را ثبت کرد. شاخص فرابورس هم به ۱۶ هزار و ۶۴۶ واحد رسید.

«فارس»، «فولاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»،«غزر»،«امین» سه نماد پرتراکنش بودند

 ارزش معاملات بورس امروز به حدود  رقم ۹۱۰۰میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس ۱۳۸۰۰میلیارد تومان بود.

امروز ۱,۰۷۱ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد و ۲۹۷ نماد در صف خرید و ۱۳۰ نماد  در صف فروش قرار گرفتند.

حقیقی‌ها حدود هزار و ۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.ارزش کل معاملات خرد ۱۱هزار و ۶۵۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۹درصد یعنی ۱۰هزار و ۳۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بیمه و صندوق بازنشستگی» و «انبوه سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقوقی‌ها تمام شد. 

سه نمادکاما، خودرو و فولاد لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به بنو،وشهر و بپاس معطوف بود. مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت باما معادل ۷۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بیمه تجارت نو با برتری ۵۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند. 

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۶۹ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۱ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۴۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۶۰میلیارد تومان بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.