سناتور گراهام برای ارائه گزارش‌های اطلاعاتی به بایدن پیشقدم شد

به نقل از شبکه سی ان ان، سناتور جمهوریخواهان و یار نزدیک ترامپ روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگران گفت که از رییس جمهور می خواهم تا به بایدن رییس جمهوری منتخب اجازه دسترسی به گزارش های محرمانه اطلاعاتی را بدهد.

در حالی که ترامپ به تلاش برای به تأخیر انداختن تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ادامه می یابد، گراهام به نگرانی ها در مورد آنکه آیا بایدن در جریان اقدامات صورت گرفته در دولت ترامپ نسبت به واکسن کرونا است به خبرنگاران پاسخ داد.

سناتور جمهوریخواه افزود: می دانید رییس جمهوری در حال رقابت در انتخابات است و من از او می خواهم که گزارشات اطلاعاتی را به بایدن ارائه دهد.

وی درمورد اینکه آیا شخصا با ترامپ در این باره این موضوع صحبت کرده یا خیر حرفی نزد.

نگرانی ها در مورد عدم ارائه گزارش های محرمانه در مورد اقدام های  صورت گرفته در مورد واکسن کرونا توسط دولت ترامپ به بایدن در حالی مطرح می شود که شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد که طبق بررسی های انجام شده واکسن تولیدی این شرکت برای جلوگیری از ابتلا به بیماری همه گیری کرونا در ۹۵ درصد موارد موثر بوده است.

فایزر در نظر دارد تا طی روزهای آینده به طور رسمی از مقام های آمریکا برای استفاده از این واکسن ویروس کرونا درخواست مجوز کند. این شرکت داروسازی اعلام کرده است که واکسن تولید شده از افراد مسن که بیشتر از دیگران در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر هستند محافظت خواهد کرد.

شرکت داروسازی «مدرنا» نیز چند روز پیش اعلام کرده بود که واکسن تولیدی این شرکت نزدیک به ۹۵ درصد موثر خواهد بود. شرکت فایزر اما با داده های جدید خود در نظر دارد به طور اضطراری از مقام های بهداشتی آمریکا درخواست کند تا مجوز استفاده از واکسن این شرکت را صادر کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.