بازتاب الحاق ناو شهید رودکی به نیروی دریایی سپاه در رسانه‌های خارجی

 الحاق ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی به نیروی دریای سپاه که قابلیت‌های مختلفی در راستای توانمندی نیروی دریایی سپاه و دفاع از آب ها و منافع ایران اسلامی دارد، مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفت. 

شبکه بلومبرگ با تیتر «ایران با ناوی جدید به دنبال حضور دریایی فراتر از خلیج فارس است» به این رخ داد پرداخته و نوشت: ایران گفته است که یک ناو جنگی جدید با قابلیت حمل هلیکوپترها، هواپیماهای بی سرنشین و موشکهایی بر روی عرشه به کار گرفته است و این پیام را مخابره می کند که به دنبال گسترش نفوذش فراتر از خلیج فارس است. 

بلومبرگ افزود: طبق بیانیه سپاه پاسداران ایران، ناو رودکی امنیت خطوط حمل و نقل دریایی ایران را افزایش خواهد داد. 

علاوه بر این، خبرگزاری شینهوا با اشاره به قابلیت های متعدد این ناو از جمله مجهز بودن آن به موشک های سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه های الکترونیکی جنگی یک پارچه ی فوق پیش رفته و  سامانه موشکی سوم خرداد در این باره نوشت: طبق بیانیه سپاه پاسداران ایران، ناو شهید رودکی تمام تجهیزات و امکانات لازم برای تامین امنیت پایدار حمل و نقل دریایی و کمک رسانی به کشتی های تجاری و ماهیگیری را دارد. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به تحویل این ناو پیشرفته به نیروی دریایی سپاه پرداخته و با تیتر  «سپاه پاسداران ایران ناو هواپیمابر روانه آب ها کرد» نوشت: سپاه پاسداران ایران در بحبوحه تداوم تنش ها با آمریکا، روز پنج شنبه اعلام کرد که یک ناو سنگین جنگی با قابلیت حمل هلیکوپتر، پهپاد و موشک اندازها ی مختلف را در خلیج فارس به کار گرفته  است. 

از جمله منابع دیگری که این دستاورد نظامی ایران را مورد توجه قرار دادند، روزنامه صهیونیستی هاآرتص ، روزنامه چاینا دیلی ، روزنامه نیودهلی تایمز ، روزنامه اکونومیک تایمز و مواردی دیگر بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.