تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (پنج‌شنبه) تحریم‌های جدیدی علیه برخی نهادهای کره شمالی وضع کرده است. 

این وزارتخانه تحریم‌های جدید خود را در ارتباط با کره شمالی بر یک شرکت ساختمانیِ روس و یک شرکت تجاری از پیونگ یانگ در روسیه اعمال کرده است.

در بخشی از بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده: «تحریم‌های امروز دو شرکت کره شمالی را هدف قرار می‌دهند که  در انتقال یا تسهیل خروجِ نیروی کارگریِ کره شمالی نقش داشتند و در این میان برای دولت کره‌شمالی درآمدزایی می‌کردند.»

این درحالیست که آمریکا و کره شمالی سال‌ها در تلاش برای رسیدن به توافقی بودند اما سال گذشته رایزنی‌های میان دو طرف متوقف شد و آمریکا از کاهش تعداد نظامیان خود امنتاع کرد و غیرهسته‌ای سازیِ پیونگ یانگ را پیش‌شرط خود دانست.  

اکنون با اعمال تحریم‌های جدید اشخاص و شرکت‌های آمریکایی از هرگونه تجارت با شرکت‌های نام برده شده در لیست و متعلق به کره‌شمالی منع خواهند شد.

گفتنی است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا، و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، در سال ۲۰۱۸ برای امضای توافقی در سنگاپور ملاقات داشتند که به موجب آن پیونگ یانگ موظف می‌شد سلاح‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

دومین ملاقات این دو در سال ۲۰۱۹ بی‌نتیجه پایان یافت. اگرچه پس از آن هر دو کشور در نظر داشتند رایزنی را از سر بگیرند، تاکنون نتیجه‌ای در این زمینه حاصل نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.