بایدن فرمان تعطیلی در سراسر آمریکا را صادر نخواهد کرد

جو بایدن که در تاریخ ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) ریاست امور آمریکا را بدست خواهد گرفت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: من هیچ شرایطی را نمی توانم ببینم که نیاز به تعطیلی کامل کشور داشته باشد. من فکر می کنم که این می تواند ضد تولید باشد.

وی با اشاره به اختلاف در گسترش کرونا در آمریکا افزود که قوانین مربوط به زمان و چگونگی بازگشایی مشاغل براساس تهدیدات در هر منطقه اعمال خواهد شد.

به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا و روند صعودی شمار مبتلایان و مرگ و میر در آمریکا، ایالت ها و شهرها محدودیت های خود از جمله در خانه ماندن، تعطیل کردن رستوران ها و محدود کردن تجمع ها را اعمال کرده اند.

شمار مبتلایان کرونا در آمریکا به حدی افزایش یافته که باعث نگرانی مقامات شده تا جایی که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکایی از شهروندان این کشور خواسته برای تعطیلات هفته شکرانه در هفته آینده سفری انجام ندهند.

به دنبال شیوع کرونا در آمریکا که دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی است، تا کنون ۱۷۳ هزار و ۷۶۸ نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و یک هزار و ۹۶۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا نیز به ۱۱ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۸۶۳ نفر و مرگ و میر نیز به ۲۵۶ هزار و ۲۶۲ نفر رسیده است.

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون هفت میلیون و ۱۶۶ هزار نفر گزارش شده است.

امریکا در حالی شاهد افزایش شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر است که دولت ترامپ با توجه به عدم کسب پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری مهار روند کرونا در کشور را متوقف کرده و تنها بر ادعاهای بی اساس انجام تقلب در انتخابات متمرکز شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.