مجوز بازگشت جاسوس اسرائیلی از آمریکا به تل آویو

مرکر پخش رادیویی-تلویزیونی رژیم صهیونیستی (کان)، امروز (جمعه)، از احتمال آزادی «جاناتان پولارد» جاسوس بازداشت شده رژیم صهیونیستی در آمریکا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، جاناتان پولارد که به علت جاسوسی برای رژیم صهیونیستی و سواستفاده از منصب خود به عنوان تحلیلگر بخش اطلاعات نیروی دریایی آمریکا ۳۰ سال در زندان‌های آمریکا بازداشت بوده، احتمال دارد از امروز وارد فلسطین اشغالی شود.

طبق این گزارش، پولارد پنج سال پیش آزاد شده است؛ اما بشدت زیرنظر آمریکا بوده بطوریکه نیروهای آمریکایی به بدن او یک دستگاه جی‌پی‌اس متصل کرده‌اند و به او اجازه خروج از نیویورک و حتی اجازه خروج شبابه از خانه‌اش را نمی‌دادند.

با این حال، کان در گزارش خود اشاره کرد که پولارد می‌تواند به فلسطین اشغالی بازگردد زیرا طبق پروتکل‌ قانون آمریکا، محدودیت اعمال شده علیه او پس از گذشت پنج سال  از زمان آزادی (بیستم ماه نوامبر سال ۲۰۱۵) ملغی خواهند شد.

در این گزارش همچنین آمده است، با آنکه پولارد بشدت تمایل داشته به فلسطین اشغالی بازگردد؛ اما به علت جاسوسی از آمریکا برای رژیم صهیونیستی اعتراضاتی از سوی برخی وجود داشته و احتمال دارد؛ برخی‌ها با خروج او موافقت نکنند.

پولارد تحلیلگر بخش اطلاعات نیروی دریایی آمریکا بوده که به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر می‌شود و در سال ۱۹۸۶ به زندان محکوم می‌شود.

از آن زمان تاکنون، رؤسای جمهوری آمریکا علی‌رغم درخواست‌های مکرر رژیم صهیونیستی مبنی بر آزاد کردن پولارد، از آزادی او خودداری کرده‌اند و هرگونه درخواست تل‌آویو در این خصوص را رد کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.