شمارش معکوس برای کاهش قیمت مسکن

یک فعال بخش ساخت و ساز مسکن درباره وضعیت بازار مسکن در روزهای اخیر تاکید کرد: باید توجه داشت که عرضه مسکن در بازار زیاد شده در نتیجه متقاضی با احتیاط بیشتری نسبت به معامله اقدام می کند و انتظار دارد قیمت‌ها در این بازار بیشتر ریزش کند اکنون تعداد بیشتری از فروشندگان در مقابل تعداد خریداران وجود دارند.

وی بیان کرد: ریزش قیمت بازار مسکن در شهرها و مناطق مختلف با یکدیگر فرق دارد برای مثال در برخی مناطق تهران ممکن است قیمت‌ها کاهش یابد اما در شهرهای دیگر که هنوز قیمت مسکن زیر قیمت ذاتی قرار دارد، این کاهش اتفاق نیافتد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کاهش قیمت‌ها در کلانشهرها بیشتر اتفاق می افتد زیرا در چند منطقه تهران مانند مناطق یک، دو، سه و به عبارت بهتر مناطق شمالی پایتخت نرخ‌ها از قیمت ذاتی مسکن بیشتر است.

مسکن

وی بیان کرد: در واقع اکنون با کاهش قیمت زمین، نرخ مسکن پایین می‌آید. در این روزها هنوز نرخ مصالح کاهش نیافته و اگر بنا باشد قیمت ساختمان متعادل شود، این مساله باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی درباره نقش مشاوران املاک در بازار مسکن اظهار کرد: مشاوران املاکی که در معاملات ، مشارکت‌ها و در تولید حضور دارند باید بر اساس ضوابط از وزارت راه و شهرسازی پروانه فعالیت بگیرند که در این مورد کوتاهی صورت گرفته است. در طریقه معاملاتی که از سوی این مشاوران املاک به ویژه در تهران جاری است،‌ مشکلات و کاستی‌هایی وجود دارد و در جریان معاملات این مشاوران هم وکیل فروشنده هستند و هم خریدار در حالی که در هیچ کشوری چنین چیزی مشاهده نمی شود.

وی تاکید کرد:برخی از مشاوران املاک هیچ تعهدی نسبت به ملکی که در اختیار خریدار می گذارند، ندارند و ضوابط رعایت نمی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.