تاکید فرمانده ارتش لبنان بر لزوم آمادگی برای مقابله با هرگونه تجاوز

به گزارش رای الیوم، عماد جوزف عون فرمانده ارتش لبنان ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی، از نیروهای ارتش این کشور خواست که برای مقابله با دشمنان در اوج آمادگی باشند.

این اظهارات فرمانده ارتش لبنان در هفتاد و هفتمین سالروز استقلال این کشور مطرح شد و وی خطاب به ارتشی ها گفت: در اوج بیداری و آگاهی و آمادگی کامل برای مقابله با دشمنان لبنان باشید. اسرائیل از تهدیدات به اراضی ما و نیات خصمانه علیه ما دست برنداشته است.

وی در ادامه گفت: گروههای تروریستی به تلاش برای بی ثباتی کشور ما ادامه می  دهند. تکیه بر شما برای مقابله با خطرات و ریشه کن کردن فتنه است. با کسانی که امنیت و ثبات لبنان را خدشه دار می کنند، برخورد کوبنده ای داشته باشید و با هر که به منافع عالی کشور و صلح داخلی ضربه می زند، برخورد کنید.

فرمانده ارتش لبنان گفت: ما قربانیان زیادی داده ایم. در هفتاد و هفتمین سالروز استقلال لبنان، کشور ما در مرحله سخت و حساسی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به سر می برد. فاجعه بندر فشارها را بر اوضاع بحران زده تشدید و کرونا هم اوضاع را سخت تر کرده است؛ اما ما به وحدت و همبستگی و انسجام برای عبور از این مرحله دشوار امید داریم تا همانند گذشته این بحران را هم پشت سر بگذاریم.

عون خطاب به نیروهای ارتش لبنان اعلام کرد: شما رکن اساسی حاکمیت ملی هستید و با تلاش های شما زندگی به بندر بیروت با سرعت مثال زدنی بازگشت و شما در راستای کاستن از درد و رنج زیان دیدگان از طریق کمک به آنها اهتمام ورزیدید و در کنار آنها از طریق توزیع کمک قرار گرفتید.

فرمانده ارتش لبنان افزود: کمک کشورهای برادر و دوست به لبنان پس از انفجار بندر بیروت تاثیر مثبتی داشت و این جای تشکر و تقدیر دارد.

وی درباره مذاکرات ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد: ارتش با حمایت و اجماع رسمی و مردمی وارد نبرد حقوقی و منابع طبیعی از طریق مذاکرات غیرمستقیم با دشمن صهیونیستی برای ترسیم مرز دریایی با اعتقاد راسخ به اینکه ذره ای از حاکمیت ملی کوتاه نیاید، شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.