وزارت خارجه: جولیانی سال‌هاست وکیل شیطان است

وزارت امور خارجه جمهپری اسلامی ایران امروز (جمعه) در صفحه توئیترش درباره رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد: احتمالا مردم آمریکا از دیدن اینکه جولیانی دارد در ازای دریافت پول کلان از یک ظالم دروغگو و تروریست دفاع می‌کند، متعجب شده‌اند. اما برای ایرانی‌ها این خبر تازه‌ای نیست. 

در این توئیت آمده است: او سال‌هاست که وکیل مدافع شیطان است و با سفیدنمایی جنایات نفرت‌انگیز تروریست‌ها دلار به جیب می‌زند. او در حال فروپاشی (ذوب شدن) است، به معنای واقعی کلمه.

ترامپ اخیرا، «رودی جولیانی» را که دوست نزدیک و وکیل شخصی او است، به عنوان مسئول رسیدگی به تمامی پرونده‌های شکایات انتخاباتی‌اش منصوب کرد.

انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

ترامپ اخیرا در توئیتی به طور تلویحی به پیروزی بایدن در انتخابات اعتراف کرد اما ساعتی بعد، پذیرش هر گونه شکست در انتخابات را رد کرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.