شایعه ترور فرد شماره دو القاعده؛ بهانه حمله نظامی به ایران؟

تارنمای لانتی دیپلماتیکو با عنوان «رهبر القاعده در تهران کشته شد،"دروغ و بهانه جنگ با ایران؟» نوشت: دروغ و بهانه تراشی برای جنگ با ایران؟ خبر ترور یکی از سران القاعده در تهران یک فریب بزرگ است و احتمالاً موضوع دیگری در پشت این خبر پنهان شده است.

نیویورک تایمز گزارش داده که موساد در تابستان گذشته عبدالله احمد عبدالله ملقب به ابومحمد المصری، مرد شماره دو القاعده را در پایتخت ایران ترور کرده است. این نشریه امریکایی در گزارش خود همچنین تلاش کرده است تا ایده حضور آزادانه سران القاعده در ایران را به خوانندگان القا کند. در غرب عمدتآ در تجزیه و تحلیل روابط بین ایران و کشورهای عربی، از معیار شیعه و سنی استفاده می‌شود و حتی بر اساس همین معیار، باید پرسید که فرماندهان ارشد القاعده، که سازمانی سنی است در ایران، که یک کشور شیعه است، چه می‌کنند؟

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ، این خبر را که هنوز واشنگتن و تل آویو تأیید نکرده اند، به شدت تکذیب کرد و گفت :« القاعده نتیجه سیاست های نادرست امریکا و متحدانش در منطقه است و آنها برای اجتناب از پاسخگویی در قبال اقدامات جنایتکارانه این گروه‌های تروریستی، تلاش می‌کنند از طریق جعل اخبار و اطلاعات در رسانه‌ها، میان ایران و این گروه‌ها رابطه برقرار کنند». در حالیکه ایران با اعزام مستشاران نظامی خود به سوریه، با گروه‌های جهادی سنی نزدیک به القاعده مبارزه کرده است، اسرائیل، به گزارش رسانه‌های گروهی اسرائیل، از راه‌های مختلف از این تشکیلات پشتیبانی کرده است. تاریخ معاصر، از یوگسلاوی سابق گرفته تا عراق و لیبی و دیگر صحنه‌ها، به ما آموخته است که رسانه‌های بزرگ غربی با دروغ پردازی‌های خود، پیش قراولان تجاوزات امپریالیستی هستند و با انتشار اطلاعات کذب برای توجیه جنگ ها، افکار عمومی را آماده می‌کنند.

روزنامه‌های امریکایی همچون روزنامه‌های اروپایی، در جریان جنگ های تجاوزکارانه، برای ایجاد اجماع جهانی تلاش می‌کنند. به همین دلیل خبر ترور فرمانده القاعده در ایران توسط ماموران موساد، شاید بهانه ای برای متهم کردن تهران به میزبانی از تروریست ها و توجیه حمله به ایران باشد. آیا این فرضیه ای اغراق آمیز است؟ احساس می‌شود که ترامپ نمی خواهد کارش با ایران را ناتمام بگذارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.