شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: توئیتر اعلام کرد که  حساب کاربری ویژه و رسمی مختص به رئیس جمهوری آمریکا موسوم به POTUS@ را در روز مراسم تحلیف ریاست جمهوری در اختیار  دولت جدید بایدن قرار خواهد داد.

این گزارش می افزاید:  این حساب توئیتری یک حساب رسمی مختص ریاست جمهوری آمریکا است  و از حساب شخصی realDonaldTrump@ که ترامپ از آن به توئیت کردن می پردازد، کاملا جدا است.

«نیک پاسیلیو» (Nick Pacilio) سخنگوی شبکه اجتماعی توئیتر دراین باره به سی ان ان گفت: این موضوع شامل دیگر حساب های مربوط به کاخ سفید از جمله حساب رسمی «بانوی اول آمریکا» و همچنین حساب وزیر خارجه آمریکا نیز خواهد شد،

سخنگوی شبکه اجتماعی توئیتر در بیانیه ای اعلام کرد: توئیتر فعالانه آماده  انتقال حساب های توئیتری مرتبط به کاخ سفید در بیستم ماه ژانویه ۲۰۲۱میلادی (اول بهمن ماه) است، همانگونه که این انتقال حساب های توئیتری ریاست جمهوری را در سال ۲۰۱۷ میلادی انجام دادیم، این روند با رایزنی نزدیک با سازمان ثبت و آرشیو ملی آمریکا صورت خواهد گرفت.

سی ان ان در ادامه نوشت: پیام های توئیتر مربوط به باراک اوباما در زمان دراختیار داشتن حساب ریاست جمهوری پس از اتمام دوره ریاست جمهوری وی به حساب توئیتری POTUS۴۴@، چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا، انتقال یافت.

تاکنون دولت دونالد ترامپ از جمله مایک پمپئو وزیر امورخارجه وی، حاضر به پذیرش شکست انتخاباتی نشده و ترامپ با وجود تایید نتایج انتخاباتی همچنان با ادعای  تقلب در این انتخابات دست به توئیت زده  و اجازه همکاری به تیم دولت آتی  جو بایدن  نداده است؛  شبکه اجتماعی توئیتر نیز حال، علاوه بر ایجاد محدودیت و زدن برچسب نادرست بودن ادعاهای انتخاباتی وی، قصد از کنترل خارج ساختن این حساب ها را از دولت ترامپ گرفته است.

ادعای تقلب در انتخابات در حالی همچنان از سوی ترامپ و برخی هوادارانش مطرح می‌شود که جو بایدن با بیش از ۷۹ میلیون و ۸۰۰هزار آرای مردمی  و ترامپ با بیش از ۷۳ میلیون رای وی را پشت سر نهاد.

بر اساس برآورد شبکه‌های خبری، بایدن توانست ۳۰۶ رای الکترال را از آن خود کند اما ترامپ تنها ۲۳۲ رای الکترال را به دست آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.