کاخ سفید: ترامپ در نشست مجازی گروه ۲۰ شرکت می کند

به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا قرار است امروز (شنبه) و یکشنبه در نشست گروه ۲۰ که به صورت مجازی برگزار می‌شود، شرکت کند.

این نشست گروه ۲۰ با حضور اقتصادهای پیشروی جهانی و اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود. سلمان، پادشاه عربستان ریاست این نشست مجازی را برعهده دارد که قرار بود در اصل در ریاض برگزار شود.

ترامپ در حالی در این نشست شرکت می کند که از پذیرش پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر امتناع کرده و کمپینش به دنبال تغییر نتایج انتخابات است.

ترامپ از انتخابات سوم نوامبر کمتر در انظار عمومی ظاهر شده و مهمترین اظهارنظرش تمرکز بر تلاش‌های دولت درباره واکسن کرونا بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی در محوطه کاخ سفید گفت که دولتش حامی تعطیلی سراسری به منظور ریشه کنی و گسترش کرونا ویروس نبوده؛ صحبت‌هایی که به نظر می‌رسد انتقاد از هرگونه اقدامی در راستای ایجاد محدودیت توسط دولت جو بایدن باشد.

بایدن روز پنجشنبه قول داد تا برای کنترل کووید-۱۹ تعطیلی سراسری را محقق نکند و گفت: من به دنبال تعطیلی اقتصاد در کشور نیستم. من به دنبال از بین بردن ویروس هستم.

حضور ترامپ در نشست مجازی گروه ۲۰ در حالی برگزار می‌شود که ویروس کرونا در سراسر جهان رخنه کرده و بیش از ۵۷ میلیون مورد ابتلا در سراسر جهان و نزدیک به ۱.۳۷ میلیون مرگ گزارش شده است.

بر اساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، در آمریکا، بیش از ۱۱.۹ میلیون مورد ابتلا در سال جاری میلادی گزارش شده و بیش از ۲۵۴ هزار تن نیز جان خود را از دست دادند.

وقتی که رهبران جهان در نشست تله کنفرانس اضطراری گروه ۲۰۲۰ در اوایل سال جاری میلادی شرکت کردند به بررسی واکنش جهانی به این ویروس پرداختند و در آن زمان تعداد مبتلایان در جهان ۵۰۰ هزار نفر و تعداد مرگ‌ها زیر ۲۰ هزار مورد بود.

افزایش تعداد موارد ابتلا در آمریکا باعث شد تا نیویورک سیتی حضور در مدارس متوقف کند و به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اجازه دهد تا درباره سفر در دوران مراسم شکرگذاری هشدار دهد.

نشست گروه ۲۰ که امروز و فردا برگزار می‌شود یکی از آخرین مراسمی است که ترامپ در آن با سایر رهبران جهان پیش از ترک کاخ سفید در ژانویه حاضر می‌شود. رهبران تعدادی از کشورهای متحد آمریکا به بایدن تبریک گفته و با وی در پی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر تلفنی گفتگو کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.