تهرانی ها مراقب سیلاب رودخانه ها باشید

 یوسف رضا پور در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طبق پیش بینی های صورت گرفته بارش‌های تهران تا دوشنبه ادامه دارد اظهار کرد: مردم در این ایام از اتراق کنار رودخانه‌های اصلی تهران از جمله رودخانه کن، کرج و جاجرود خودداری کنند.

وی تصریح کرد: طی روزهای آینده احتمال بارش تا ۴۵ میلی متر در تهران وجود دارد و این حجم از بارش پیش بینی شده، احتمال بروز سیلاب را در رودخانه‌های تهران بسیار افزایش می‌دهد و بی توجهی به هشدارهای داده شده، خطرات و خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به سازه‌های غیر مجاز ساخته شده در بستر رودخانه ها، گفت: این سازه ها نیز در معرض سیلاب هستند و باید طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تخریب شوند.

رضا پور با بیان اینکه در این ایام، ممکن است بارندگی قطع شود و به علت تلطیف شدن هوا، مردم برای تفریح کنار رودخانه‌ها بروند که خطر آفرین است، تاکید کرد: در این ایام به هیچ عنوان افراد در کنار رودخانه ها اتراق نکنند چراکه این موضوع خطر آفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه بارش‌های شدید در زمان کوتاه مدت، از جمله مواقعی است که می‌تواند امکان بروز سیلاب را ایجاد کند، تصریح کرد: تقاضای ما این است که مردم طی این ایام رودخانه ها را برای تفریح انتخاب نکنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.