لودریان: با بایدن درباره بی‌مسؤولیتی ترامپ موافقم

به گزارش یورونیوز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای رادیویی و تلویزیونی گفت: «با جو بایدن هم نظرم و شاهد هستم که سخنان جو بایدن با واقعیت همخوانی دارد.»

جو بایدن در مورد تصمیم دونالد ترامپ برای عدم پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) گفته بود که «بی‌مسؤولیتی» او «باورنکردنی» است. وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه

ژان ایو لودریان با این حال گفت که به «استحکام دموکراسی آمریکا» باور دارد.

وی افزود که شرایط در آمریکا حدود روز هشت دسامبر (۱۸ آذر) «پیچیده» خواهد شد زیرا به ایالت‌ها «فشار» وارد خواهد شد تا نتایج انتخابات را به طور رسمی تائید نکنند.

وزیر خارجه دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری در حالی این سخنان را بیان کرد که چند روز پیش میزبان مایک پامپئو، همتای آمریکایی خود بود.

وزیر خارجه آمریکا در پاریس علاوه بر ژان ایو لودریان با امانوئل ماکرون نیز دیدار کرده بود.

دشوار خواهد شد اگر طی دو ماه آینده شاهد رفتارهایی از ایالات متحده در عرصه جهانی باشیم که تعهدات جمعی را زیر سوال می‌برد.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه درباره برداشتش از دیدار با وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ گفت: «من شاهد عزم آنها برای پیگیری سیاست زمین سوخته نبودم.»

راهبرد زمین سوخته در ادبیات سیاسی و نظامی به سیاستی اطلاق می‌شود که در جریان آن هدف، حذف همه منابعی است که ممکن است در دسترس نیروی دشمن قرار گیرد.

به نظر می‌رسد که ژان ایو لودریان با این سخنان احتمال کارشکنی دولت دونالد ترامپ در عرصه سیاست خارجی را برای در تنگنا قرار دادن دولت آینده جو بایدن رد کرده است.

وی با این حال از موضع گیری‌های دولت دونالد ترامپ در هفته‌های آخر زمامداری به ویژه احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق ابراز نگرانی کرد.

وزیر خارجه فرانسه گفت: «دشوار خواهد شد اگر طی دو ماه آینده شاهد رفتارهایی از ایالات متحده در عرصه جهانی باشیم که تعهدات جمعی را زیر سوال می‌برد.»

فرانسه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ با آمریکا بر سر بسیاری از موضوعات بین‌المللی از جمله توافق هسته‌ای با ایران، تغییرات آب و هوایی، ناتو و سیاست حمایت گرایی اقتصادی اختلاف نظر داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.