ترامپ جلسه گروه 20 را رها کرد و به زمین گلف رفت

به گزارش شبکه سی ان ان، هفته گذشته مشخص نبود که آیا رییس جمهوری امریکا در اجلاس گروه ۲۰ که به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد، شرکت می کند یا نه؟

کاخ سفید بعدازظهر جمعه اعلام کرد که دونالد ترامپ به صورت مجازی در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

با شروع اجلاس گروه ۲۰ به میزبانی عربستان سعودی در روز شنبه، ترامپ نیز در میان دیگر رهبران جهان از طریق ویدئو کنفرانس در اتاق خود در کاخ سفید حضور یافت.

به گزارش سی ان ان، تنها ۱۳ دقیقه از حضور ترامپ در این اجلاس می گذشت که وی به جای توجه به مطالب ارائه شده در این نشست از طریق توییتر به اخبار نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا می پرداخت.

سی ان ان در ادامه نوشت: اجلاس گروه ۲۰ ساعت هشت صبح برگزار شد و ترامپ تنها دو ساعت در این اجلاس حضور یافت و ساعت ۱۰ با ترک کاخ سفید به زمین گلف خود به بیرون از واشنگتن رفت.

به نوشته سی ان ان، نفوذ ترامپ در صحنه جهانی پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ کاهش یافت و تا کنون بیشتر رهبران گروه ۲۰ به جز ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا تبریک گفته اند.

ترامپ در سخنانی در اجلاس مجازی گروه ۲۰ گفت: کار کردن با شما افتخار بزرگی بوده است و منتظر همکاری دوباره با شما به مدت طولانی هستم.

وی با تکرار ادعاهای غلط افزود که پروژه موسوم به "عملیات مافوق سریع" دولت او پشت تولید دو واکسن موفق کرونا بوده است. پروژه مافوق سریع کمک مالی برای تولید واکسن توسط شرکت مدرنا کرده است اما واکسن فایزر بدون کمک دولت آمریکا تولید شده است. 

نشست ۲ روزه سران گروه ۲۰ دیروز شنبه ۲۱ نوامبر (۱ آذر) به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی عربستان آغاز شد و روز یکشنبه پایان یافت. عربستان نخستین کشور عربی است که این نشست را میزبانی می‌کند. عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان و متحد نخست آمریکا در منطقه خاورمیانه هنگامی که در دسامبر سال ۲۰۱۹ ریاست گروه ۲۰ را به دست گرفت، بسیار امیدوار بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.