تصویب توافقنامه تردد بدون ویزا میان تل‌آویو و ابوظبی

روزنامه عبری زبان "اورشلیم پست" اعلام کرد که کابینه دولت رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای توافقنامه امضا شده با امارات برای تردد بدون ویزا میان دو طرف را تصویب کرد.

طبق نوشته این روزنامه بنیامین نتانیاهو در جلسه تصویب این توافقنامه اظهار کرد که این توافق نخستین توافقنامه در نوع خود میان این رژیم و امارات به شمار می‌رود.

نتانیاهو افزود: "این یک گام مهم برای گردشگری متقابل است و روابط اقتصادی میان دو طرف را تقویت می‌کند و جهان شاهد تغییر قابل توجهی در سطح روابط در منطقه است."

وی در ادامه گفت: می‌توان نشانه‌های تغییر در منطقه را در سفر اخیر وزیر خارجه بحرین به قدس و امتناع سودان از رأی دادن علیه طرح اسرائیل در سازمان ملل دید.

طبق این گزارش، شرکت‌های هواپیمایی امارات از مارس ۲۰۲۱ سفرهای روزانه و مستقیم به اراضی اشغالی را آغاز خواهند کرد و شرکت هواپیمایی فلای دبی برای انجام ۱۴ سفر در هفته به تل‌آویو از ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی می‌کند.

یک روز پس از تصویب توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در کابینه امارات، تل آویو و ابوظبی ۲۹ مهر توافق‌نامه لغو ویزا برای سفر میان اراضی اشغالی و امارات را امضا کردند.

این اولین توافق برای سفر بدون ویزا میان رژیم صهیونیستی با یک کشور عربی است.

بر اساس این توافق شهروندان اماراتی و اسرائیلی می‌توانند بدون نیاز به درخواست صدور ویزا سفر کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.