ترامپ بار دیگر تهدید به وتوی قانون بودجه نظامی کرد

ان.بی.سی نیوز روز دوشنبه گزارش کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از زمان انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به قانونگذاران جمهوریخواه گفته به وعده انتخاباتی خود به حامیانش پایبند بوده و در واکنش به طرح مذکور قانون اختیارات دفاع ملی را وتو خواهد کرد.

یک مقام ارشد دولت به ان.بی.سی نیوز این گفتگو را تایید کرده و گفت: او چنین حرفی زده است.

ترامپ سابق بر این با صدور بیانیه‌ای گفته بود: این پایگاه‌های مهم و بسیار قدرتمند تبدیل به بخشی از میراث بزرگ آمریکا و تاریخ پیروزی و آزادی شده است.

او در این بیانیه تصریح داشت: بنابراین دولت من حتی تغییر اسامی این تاسیسات نظامی برجسته و مشهور را در نظر نخواهد گرفت.

فعالان جنبش ضدنژادپرستی "جان سیاهپوستان مهم است" تشویق به حذف مجسمه‌ها و یادبودهای رهبران نژادپرست زمان جنگهای داخلی آمریکا کرده‌اند.

رایان مک کارتی، مقام ارشد غیرنظامی نیروی زمینی ارتش آمریکا به پولتیکو گفت، با تغییر نام ۱۰ پایگاهی که نام این چهره‌ها را دارند مشکلی ندارد. یک مقام این نیرو به پولتیکو گفت که اعتراضات جان سیاهپوستان مهم است و مرگ جورج فلوید انگیزه مک کارتی برای این تغییر نظرش بوده است.

ترامپ در تاریخ ۳۰ ژوئن نخستین تهدید به وتو را بعد از آنکه سناتور الیزابت وارن تلاش برای تبدیل طرح تغییر اسامی این پایگاه‌ها به قانون را به جریان انداخت، مطرح کرد.

این لایحه با این حال به شکل قاطع در مجلس نمایندگان و سنا تصویب شد. اما حالا و با وجود سایه تهدید وتو روی این لایحه، برخی حامیان جمهوریخواه ترامپ به دنبال حذف آن هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.