شرکت‌های بزرگ از بحران کرونا سود خواهند برد؟

وثیقه‌های مالی، محرک‌های اقتصادی بانک مرکزی و صبر و بردباری بانک‌ها و صاحب‌خانه‌ها روند تخریب را کند کرده و تعداد پیش فرض‌ها را کاهش داده است. فاصله گذاری اجتماعی باعث هدر دادن برخی صنایع می شود و اما برخی دیگر را تقویت می کند ، زیرا افراد روش های جدیدی برای انجام کارهای قدیمی پیدا می کنند.

در نتیجه الگوی عادی مبنی بر اینکه شرکتهای قدرتمند نفوذ بیشتری خواهند داشت، با تاکید کمتر از آنچه انتظار دارید محقق می‌شود. سرمایه گذاران در تلاشند تا با چنین چشم انداز غیرمعمولی کنار بیایند. اگرچه قابل پیش‌بینی بود، ولی به همین دلیل است که اخبار مربوط به واکسن‌ها در چند هفته گذشته باعث چرخش در بازارهای مالی شده است.

پس ، چه راهی برای ارزیابی برندگان و بازندگان مناسب است؟ در بسیاری از مشاغل ، افراد مستقر در رده‌های بالا باقی خواهند ماند ، زیرا ثابت شده است که کل صنعت آنها در برابر اخلال در اینترنت ایمن است. در موارد دیگر ، صاحب منصبان فعلی برنده خواهند شد - اما به این دلیل که بر نوآوری های دیجیتالی جدید تسلط دارند. در برخی از بخش‌های اقتصاد که به نظر می رسد تغییرات تکنولوژیکی تسریع شده اند ، فعالیت توسط تازه واردها انجام می شود.

موسیقی زنده یکی از صنایعی است که در طول پاندمی کاملاً از برق کشیده شده‌اند. با ممنوعیت برگزاری کنسرت ها و جشنواره ها شرکت Live Nation ، بزرگترین برگزار کننده کنسرت ، شاهد کاهش فروش 95 درصدی در مقایسه با یک سال قبل است. با این وجود ایجاد یک پلتفرم برای موشن آنلاین ، این صنعت تا مرحله یخ زدگی عمیق مختل نمی شود. همانطور که قیمت سهام زنده Live Nation نشان می دهد ، این شرکت می تواند صبر کند تا زندگی به حالت عادی برگردد.

بسیاری از صنایع دیگر مانند مسافرت های هوایی نمی توانند کار خود را به صورت آنلاین پیش ببرند. امسال خسارت سنگینی به ترازنامه شرکت های هواپیمایی وارد می‌آید - کل بدهی آنها به نیم تریلیون دلار رسیده است. (خطوط هوایی بریتیش ایرویز به معنای واقعی کلمه برای تأمین هزینه های اقتصادی خود ، برخی خدمات سابقا رایگان خود را به مشتریان می فروشد: لیوان چای در پرواز فرست کلاس کمی بیش از ۳۰ دلار!)


متن کامل این گزارش را می توانید با تیتر «برندگان و بازندگان بحران کرونا» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.